خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی شورای نگهبان:

وزارت کشور ۲۹ اردیبهشت یا ۵ خرداد ۹۶ را برای انتخابات پیشنهاد کرده است

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از پیشنهاد وزارت کشور به این شورا برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده در دو تاریخ ۲۹ اردیبهشت یا ۵ خرداد خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر برگزاری پیش از موعد قانونی انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده، گفت: وزارت کشور برگزاری این انتخابات را در دو تاریخ ۲۹ اردیبهشت و ۵ خرداد ۹۶ پیشنهاد کرده است؛ موضوعی که بررسی کار‌شناسی شده و گزارش آن آماده است.

وی افزود: بناست این پیشنهاد در نخستین جلسه شورای نگهبان در دستور کار و بررسی قرار گیرد و هر چه به تصویب برسد، ابلاغ می‌شود، اگر شورا نظر دیگری هم داشته باشد، اعلام می‌کند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، پیشنهاد دستگاه اجرایی درباره زمان برگزاری انتخابات را جزو مقدمات انتخابات و روشی متعارف دانست و تصریح کرد: جوانب مختلف موضوع از باب اینکه از نظر نظارتی مشکلی ایجاد نشود بررسی می‌شود.

پیش از این محمدحسین مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور از پیشنهاد وزارتخانه متبوع خود به شورای نگهبان درباره برگزاری انتخابات سال ۹۶ پیش از موعد مقرر قانونی، به دلیل مصادف شدن آن با ماه مبارک رمضان خبر داده بود.

کد خبر : ۳۸۸۰۶۹