خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

دزدهای زیادی در کنار بودجه‌های کلان هستند/ دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کجا بودند؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه می‌گویند بودجه نیست، اظهار داشت: بودجه هست، اما در کنار بودجه‌های کلان، دزدهای زیادی وجود دارند. دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کجا هستند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، نمازگزاران را به رعایت تقوا دعوت کرد و گفت: مسئله روز مسئله حقوق‌های نجومی است. مسئولان ما باید بدانند ثروتی که به اسم بیت‌المال در کشور وجود دارد، مثل خون است که اگر به عضوی نرسد آن عضو سقط می‌شود و چه بسا منجر به مرگ انسان شود.

موحدی کرمانی افزود: وقتی می‌شود روی پای خود بایستیم که اقتصاد سالم داشته باشیم. در قرآن هر بار که اسم نماز می‌آید، بعد از آن درباره زکات صحبت شده است.

او تصریح کرد: ریال به ریال پول بیت‌المال صاحب دارد و هشتاد میلیون نفر مردم کشور صاحبان این ثروت هستند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: غارتگر بیت‌المال بداند یک دزد است. حکومت امیرالمومنین به خاطر خیانت همین غارتگران بیت‌المال آسیب دید و ممکن است یک حکومت به خاطر غارتگران بیت‌المال سقوط کند.

او به گزارش‌های منابع موثق اشاره و تصریح کرد: در این کشور ۹۵۰ حقوق کلان داشتند و غارتگر بیت‌المال بوده‌اند که مدیران شرکت‌های بیمه‌ای و بانکی بودند. حتی حقوق‌های بالای ۵۰ میلیون را شنیدیم. این‌ها مثل زالو خون نظام را می‌مکند و نمی‌گذارند بودجه به دست مردم برسد.

موحدی کرمانی با بیان اینکه می‌گویند بودجه نیست، اظهار داشت: بودجه هست، اما در کنار بودجه‌های کلان، دزدهای زیادی وجود دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نمی‌دانم مسئولان مربوطه خواب بودند؟ اگر بیدار بودند جلوی این غارتگری‌ها را می‌گرفتند. یک طرح و لایحه وضع می‌شد و جلوی این غارتگری را می‌گرفتند. دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کجا بودند؟ چرا مسئولان از این مسائل با خبر نیستند؟

موحدی کرمانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری گفتند این مبالغ به بیت‌المال برگردانده شود، عانون داشت: این حقوق‌ها نتیجه ترویج اشرافی‌گری است. در گذشته کوتاهی و غفلت‌هایی شده اما باید جبران شود. به دولتمردان عرض می‌کنم مردم مردم منتظر هستند که رفتار و عمل را ببینند. آیا این پول‌ها به بیت‌المال باز می‌گردد؟ آیا خائنان به طور کامل کنار زده می‌شوند؟ انسان خائن لیاقت ندارد در نظام اسلامی مسئول باشد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته گفت: آقای عضو هیات مدیره که پنجاه میلیون حقوق برمی‌داری، چه خدمتی کردی؟ در قیامت جواب خدا را چه می‌دهی؟ ان‌شاءالله در همین دنیا رسوا خواهید شد.

موحدی کرمانی خطاب به دولت ابراز داشت: از دولت انتظار داریم که نتیجه عملی این بخشنامه‌ها را مشخص کنند. مدام می‌گویند همه مدیران دزد نیستند. خنده دار است. مگر قرار است همه دزد باشند؟ مگر ۹۵۰ نفر کم است؟

او در بخش دیگر سخنان خود درباره اقدامات تروریستی گفت: این اقدامات نتیجه رفتارهای آمریکا و اسرائیل است و خود آمریکا به وجود آورنده این گروه‌ها هستند. رهبری فرمودند که این‌ها منازعات سیاسی را به جنگ داخلی و برادرکشی تبدیل می‌کنند و با درآمدهای نامشروع نفتی افرادی را از مناطق مختلف به سوریه و عراق آوردند تا انواع بدبختی‌ها را به وجود بیاورند. ان‌شاءالله یک قیامی علیه استکبار به وجود بیاید تا همه آن‌ها را نابود کند.

کد خبر : ۳۸۸۰۸۵