خبرگزاری کار ایران

از سوی سخنگوی وزارت خارجه؛

حمله‌های تروریستی در استان صلاح‌الدین عراق محکوم شد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله‌های تروریستی گروه‌های تکفیری به زیارت‌گاه امامزاده سید محمد در استان صلاح‌الدین عراق را که به شهادت و مجروح شدن عده‌ای از شهروندان عراقی منجر شد، قویا محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا و قربانیان ناشی از این جنایت، حملات تروریست‌ها به اماکن مقدسه دینی و مذهبی و زوار این اماکن را شرم‌آور توصیف کرد و بار دیگر ضرورت وحدت جهانی برای مقابله موثر با تروریسم تکفیری و رفتارهای جنون‌آمیز این گروه‌ها را مورد تاکید قرار داد.

بر اساس گزارش شبکه خبری المنار، به دنبال این حمله انتحاری در مقبره منسوب به «محمد» فرزند امام هادی (ع) در منطقه بلد واقع در استان صلاح‌الدین دستکم ۳۵ تن کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

دایره اطلاع رسانی اخبار جنگ عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای گروه تروریستی داعش مرقد فرزند امام هادی (ع) را مورد هدف قرار دادند و این حمله به وسیله پرتاب خمپاره صورت گرفت و بعد از آن سه تروریست در زمانی که به درب خارجی این مزار شریف رسیدند به سوی زائران آتش گشوده و حمله انتحاری خود را انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است دو تن از عوامل انتحاری خود را در بازار جنب مرقد منفجر کرده و شخص سوم به دست نیروهای عراقی کشته شد و کمربند وی خنثی شد.

کد خبر : ۳۸۸۱۰۰