خبرگزاری کار ایران

معاون اول احتمالی دونالد ترامپ:

آمریکا باید از منافقین به عنوان هم‌پیمان کلیدی علیه ایران حمایت کند

رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و معاون احتمالی ترامپ تلاش اوباما برای برقراری مجدد روابط با ایران را مورد حمله قرار داده و مدعی شد: ایران رد این راه از دیپلمات‌های ایالات متحده و کشورهای اروپایی سبقت گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و معاون اول احتمالی دونالد ترامپ، با حضور در گردهمایی سالانه منافقین در پاریس به سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران حمله کرده و مدعی شده که واشنگتن به دولت ایران که حامی تروریست است پول پرداخت می‌کند. 

او با حضور در نشست سالانه مجاهدین خلق به تلاش‌های دولت اوباما در برقراری مجدد روابط با ایران حمله کرده و در ادعایی موهوم مطرح کرده است که ایران از دیپلمات‌های ایالات متحده و کشورهای اروپایی جلو زده و به طور حساب‌شده‌ای از آمریکا به عنوان پله‌ای برای تامین مالی استفاده کرده تا به وسیله آن قدرتش را افزایش دهد. 

 گینگریچ در این گردهمایی در حضور منافقین از ایالات متحده امریکا خواست از گروه موسوم به مجاهدین خلق به عنوان یک هم‌پیمان کلیدی علیه ایران حمایت کند. 

معاون اول احتمالی ترامپ در انتخابات پیش روی آمریکا در این نشست گفته است که ما یک وظیفه کلیدی با کمک شما داریم و آن حمایت و تشویق تلاش های سیستماتیک مردم ایران علیه دیکتاتوری و نابودی دیکتاتوری به عنوان یک تهدید علیه مدنیت است. 

او همچنین مدعی شده است که آنچه منافقین با گردهمایی و جمع کردن این هیات از سراسر جهان می‌کنند برای جلب توجه رسانه‌ها به اهمیت دلایلشان است. 

گینگریچ با بیان این ادعا که بودن آن‌ها در آنجا یک حرکت مهم مدنی و شهروندی است گفت: این وجه تمایز شماست و شما بخشی از تاریخ هستید. گفتمان شما با پایبندیتان به این تعهدات پیروز خواهد شد. 

نشست سالانه منافقین، روز شنبه در پاریس، پایتخت فرانسه برگزار شد و شبکه تلویزیونی العربیه عربستان آن را پوشش خبری داده است. 

در این نشست ترکی الفیصل رئیس پیشین اطلاعات عربستان با اعلام حمایت رسمی از منافقین دو بار خطاب به «مریم رجوی» همسر سرکرده گروهک منافقین، هنگام اشاره به مسعود رجوی، از واژه مرحوم استفاده کرد.

سرکرده گروهک منافقین مدت‌هاست که در انظار عمومی حاضر نشده و همین امر مرگ یا زندگی وی را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است. 

کد خبر : ۳۸۸۷۹۴