خبرگزاری کار ایران

در براتیسلاوا؛

سفیر ایران با معاون نخست‌وزیر اسلواکی دیدار کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و اکردیته در اسلواکی، با پطر پلگرینی، معاون نخست وزیر اسلواکی در امور سرمایه‌گذاری دیدار و پیرامون روند جاری و برنامه‌های در دستور کار روابط ایران و اسلواکی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که در آغاز دوره ریاست اسلواکی بر اتحادیه اروپا صورت گرفت، عبادالله مولایی تحولات اخیر در مناسبات سیاسی و اقتصادی فیمابین به ویژه دیدارهای اخیر مقامات عالی‌رتبه، امضای یادداشت تفاهم‌های اقتصادی پایه و افزایش تعاملات بخش‌های خصوصی ایران و اسلواکی را زمینه‌ساز برداشتن گام‌های بلند‌تر جهت گسترش و تعمیق بیش از پیش همکاری‌های دو کشور ارزیابی کرد. 

سفیر ایران همچنین دعوت رسمی علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان از آقای پلگرینی را جهت سفر به تهران تسلیم وی کرد. 

معاون نخست‌وزیر اسلواکی نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به سفر به تهران در پاییز سال جاری و در راس یک هیات اقتصادی و تجاری مهم، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکای اسلواکی نام برد و بر ضرورت تقویت و توسعه روابط و همکاری‌های تهران و براتیسلاوا در همه زمینه‌های مورد علاقه تاکید کرد. 

پلگرینی که تا مارس سال ۲۰۱۶ رییس مجلس اسلواکی بود همچنین خواهان افزایش تعاملات پارلمانی میان مجالس دو کشور شد و نیز از ورود و فعالیت شرکت‌های ایرانی در اسلواکی و اروپا استقبال کرد.

 

کد خبر : ۳۸۹۰۳۲