خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان تعزیرات حکومتی:

بازرسان تعزیرات حق ندارد اطلاعات بدست آمده را افشا کنند

رییس سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به بازرسی و نظارت در سطح ستاد و ادارات کل استانی سازمان، گفت: بازرسی مچ گیری نیست، بلکه بهبود وضعیت است.

به گزارش ایلنا، علیرضا جمشیدی در نشست بازرسان این سازمان با اشاره به طراحی دقیق و کار‌شناسی نظام بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بازرسی‌های جدید را با نگاهی ویژه مورد توجه قرار داده‌ایم و امیدواریم این بازرسی‌ها در قالب مجموعه‌ای فشرده و سازماندهی شده زود‌تر به نتیجه برسد.

جمشیدی افزود: بازرسی‌ها می‌توانند نتایج موثری برای سازمان به همراه داشته باشند که اصلاح ساختار‌ها و سیستم‌ها، کارآمدی و تحول در شیوه مدیریت‌های استانی، بهبود روش‌ها، احقاق حقوق مردم و شناسایی گلوگاه‌های فساد و شناسایی منشاهای فساد اداری از جمله این نتایج است.

وی با تاکید بر ضرورت انجام بازرسی‌ها بصورت سریع، دقیق و هوشمند، بیان کرد: بازرسی‌ها باید به صورت سیستمی انجام شود اما بازرسی‌های سیستماتیک تنها راه نیست بلکه لازم است بازرسی‌های موردی، نوبه‌ای و مبتنی بر فرآیند و نتایج نیز در دستور کار قرار گیرند.

جمشیدی در ادامه بیان کرد: تا زمانی که بازرسی‌های هوشمند و سیستمی به عنوان نقطه ایده آل امر بازرسی می‌سر نشده‌اند، باید بازرسی‌های دوره‌ای به نحو شایسته انجام شود.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی در تبیین ویژگی‌های بازرسان گفت: بازرسان باید امین باشند؛ که هم به عنوان بازوان مدیریتی امانتداری کنند و هم امانت دار مدیران پرسنل و محیط اداری باشند که مورد بازرسی قرار گرفته است و هیچ بازرسی حق ندارد اطلاعات بدست آمده را افشا کند.

جمشیدی برخورداری از تبحر و تخصص، بردباری، صبر و حوصله کافی را از جمله ویژگی‌های بازرسان تعزیرات حکومتی بر شمرد.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی برخورداری روابط عمومی قوی بازرسان را عامل جلب اطمینان و اعتماد افراد دانست و افزود: بازرسی‌ها باید بدور از هرگونه حب و بغض باشد.

او در ادامه به محیطی که مورد بازرسی قرار می‌گیرد اشاره کرد و گفت: بازرسان باید به نحو دقیق و شایسته محیط مورد بازرسی را شناسایی کنند و همه امکانات، بودجه، مشکلات، پراکندگی جغرافیایی و منابع انسانی را مورد توجه و بررسی قرار دهند.

جمشیدی تصریح کرد: بازرسی برای کمک به استان‌ها است، نه ایجاد مشکل و مچ‌گیری؛ محوریت هم باید تعامل باشد نه تقابل.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی اولویت بندی را از دیگر ویژگی بازرسان بر شمرد و گفت: برای انجام بازرسی لازم است اولویت بندی دقیق وجود داشته باشند، تا در مدت کوتاه مهم‌ترین دغدغه‌ها را مورد بازرسی قرار داد و همچنین از جمله این اولویت‌ها دغدغه‌هایی و انتظاراتی است که مردم از سازمان دارند و نیز سوء جریایاتی است که ممکن است وجود داشته باشد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مفهوم عدالت و ضرورت تبیین این مفهوم، گفت: سازمان ما، مجری عدالت هست و صدور رای با قوت و قطعیت و نیز در زمان مناسب بسیار با اهمیت است.

جمشیدی همچنین بر با تاکید بر استفاده از شاخص‌ها به منظور جلوگیری از تفاوت در قضاوت‌ها و ارزیابی‌ها توسط بازرسان، تاکید کرد.

کد خبر : ۳۸۹۰۶۱