خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور:

بعد از لغو تحریم‌ها، اراده خوبی برای افزایش روابط ایران و بلغارستان شکل گرفته است

معاون اول رییس جمهور گفت: بعد از لغو تحریم‌ها، اراده خوبی برای افزایش روابط ایران و بلغارستان شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اسحاق جهانگیری در نشست مطبوعاتی خود با بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان که از امضای اسناد همکاری دو کشور برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری نسبت مذاکرات در این سفر گفت: امیدواریم توافقات خوبی در رابطه با منافع دو ملت داشته باشیم.

اوخاطرنشان کرد: دو کشور بلغارستان و ایران اشتراک‌های تاریخی و فرهنگی زیادی دارند و روابط دو کشور در دوران گذشته روابط بسیار خوبی بوده و ما در همه زمینه‌ها همکاری‌های خوبی داشتیم و سطح روابط قابل قبول بوده است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه بعد از لغو تحریم‌ها، اراده خوبی برای افزایش روابط دو کشور شکل گرفته است، متذکر شد: سفر نخست وزیر و هیات عالی رتبه همراه هم در بخش دولتی هم خصوصی مبین این اراده است که می‌خواهد در عمل محقق شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز مذاکرات خوبی با نخست‌وزیر و هیات عالی‌رتبه ایشان داشتیم. در زمینه‌های مورد علاقه بحث کردیم. خصوصا در زمینه‌هایی که قبلا کار می‌شد مثل حمل و نقل، کشاورزی، انرژی و همین طور در زمینه سرمایه‌‌گذاری که بتوانیم از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری مشترک در دو کشور حمایت کنیم.

جهانگیری تاکید کرد: سند‌هایی که امضا شد در راستای تسهیل روابط بوده و وزرا و هیات‌های متعددی باید برای پیگیری این توافق‌ها به کشور‌های هم در آینده سفر کنند.

او با بیان اینکه در زمینه مسائل منطقه با ویژه تروریسم و افراطی‌گری و نحوه مقابله یا این گروه‌های تروریستی بحث کردیم، گفت: امیدواریم با این اراده جهانی که شکل گرفته که شرّ گروه‌های افراطی از سر مردم منطقه کوتاه شود.

کد خبر : ۳۸۹۱۰۲