خبرگزاری کار ایران

سیدعلی خمینی:

خطر داعش در عراق به پایان خواهد رسید

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با حضور در حرم امام خمینی ضمن ادای احترام به مقام شامخ امام با نوه ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از جماران، در این دیدار نوه امام ضمن تمجید از خاندان بزرگ حکیم و مجاهدات شهید محمد باقر حکیم و مرحوم سید عبدالعزیز حکیم از نقش حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم و مجلس اعلای اسلامی عراق در گذشته و حال تقدیر کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی اوضاع امروز عراق را اوضاعی بغرنج توصیف کرد و ادامه داد: الحمدلله ارتش و نیروهای مردمی (حشد الشعبی) در میدان مبارزه با داعش موفقیتهای بزرگی به دست آورده‌اند و به حول و قوه الهی در سال‌ها و بلکه ماه‌های آینده خطر داعش به عنوان یک دولت در خاک عراق به پایان خواهد رسید. 

وی با اشاره به نقش آیت‌الله العظمی سیستانی در دوران جدید عراق افزود: حضور این عالم ساده زیست و مدیریت ایشان در عراق واقعا عجیب و پر برکت بوده است. 

وی افزود: شاید مردم ایران ندانند که آیت الله سیستانی به عنوان یک مرجع بزرگ شیعه، در منزل محقر و قدیمی خود حتی از موتور برق هم استفاده نمی کنند و در نجف که روزانه ده ساعت برق قطع می‌شود ایشان همچون مردم فرودست در گرما و تاریکی زندگی می‌کنند. این همان عاملی است که در کنار تدبیر صحیح سیاسی عامل این شده است که ایشان به عنوان یک ملجأ و پناه برای مردم عراق محسوب شوند.

نوه امام در بخش دیگری از سخنانش ضمن تایید سخنان سید عمار حکیم، به حساسیت کشورهای مرتجع منطقه اشاره کرد و گفت: شاید فارس شیعه برای این کشورها قابل تحمل باشد اما عرب شیعه علی بن ابی طالب در مهد کشورهای متعصب سنی غیر قابل تحمل است و یکی از علل نا آرامی در عراق همین حضور پر رنگ شیعیان در میدان عمل است.

وی گفت: از برنامه های قطعی دشمنان شیعه برای دوران پسا داعش ایجاد اختلاف میان شیعیان است؛ لذا باید همه چه در ایران و چه در عراق هوشیار باشیم که گروه های شیعه دچار اختلاف و تشتت نشوند.

سیدعلی خمینی در پایان سخنانش با اشاره به تفوق جمهوری اسلامی ایران بر تروریست‌ها و دشمنان داخلی اش ابراز امیدواری کرد که مردم بی دفاع عراق هر چه زودتر روی آرامش را ببینند.

هم‌چنین در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن گرامیداشت یاد و نام امام خمینی گفت: امام خمینی وفای بسیار زیادی نسبت به مردم عراق داشت و حتی در جنگ با عراق هم علاوه بر دفاع از خاک خود به فکر مردم بی پناه عراق بود.

سید عمار حکیم، امام خمینی را مردی بزرگ نامید که انقلابی بزرگ را رهبری کرد و توانست امنیت و آرامش را در ایرانِ پس از انقلاب حاکم کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق مشکلات پیش روی عراق را حاصل سالهای سال دانست و افزود: از سال 1991 میلادی مردم عراق با مشکلات پی در پی از تحریم تا جنگ و از روند انتقال قدرت تا داعش، مواجهند. 

وی در عین حال مشکلات عراق را قابل حل اما زمانبر ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که مشکلات این کشور بزرگ به مرور زمان حل شود.

کد خبر : ۳۸۹۱۵۶