خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار عمار حکیم:

ایران در مسیر مبارزه با تروریسم در کنار مردم و دولت عراق می‌ایستد

رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار «سید عمار حکیم» رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، پیروزی‌های اخیر دولت و ملت عراق بر تروریست‌ها را دستاوردی بسیار حائز اهمیت دانست و بر ضرورت حفظ اتحاد و تقویت انسجام داخلی همه گروه‌های سیاسی، مذاهب و قومیت‌ها در این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در این دیدار با تجلیل از نقش مرجعیت دینی در هدایت مردم وتقویت یکپارچگی میان گروه‌های مختلف در جهت تامین منافع ملی عراق، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز همواره در مسیر دفاع از حرم اهل بیت (ع) و مبارزه با تروریسم در کنار مردم و دولت عراق خواهد بود.

رییس جمهور همچنین با اشاره به لزوم گسترش همه جانبه روابط ایران و عراق، خاطرنشان کرد: توسعه، تقویت و استحکام مناسبات تهران – بغداد به نفع مردم دو کشور و ملت‌های منطقه است.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این دیدار تحلیلی از اوضاع سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نیز آخرین تحولات عراق و روند پیشرفت در مبارزه با تروریسم و داعش در این کشور را ارائه کرد.

 «سید عمار حکیم» با تقدیر از نقش ارزنده کشورمان در خط مقدم مبارزه با تروریسم، پیروزی بزرگ آزادسازی فلوجه از سلطه نیروهای تکفیری داعش را نتیجه وحدت و هماهنگی همه نیروهای سیاسی، مردمی و نظامی عراق دانست و بر ادامه این هماهنگی تا محو کامل تروریسم و پاکسازی مناطق باقیمانده تاکید کرد.

کد خبر : ۳۸۹۲۷۱