خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی در دیدار با عمار حکیم:

عقلای منطقه برای مقابله با اقدامات تروریست‌ها برنامه داشته باشند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با پیش‌بینی برنامه‌های آینده تروریست‌ها که به شکل هسته‌های متفرق در شهرهای مختلف عراق و حتی در کشورهای منطقه پخش می‌شوند، گفت: عقلای عراق و منطقه باید برای مقابله با اقدامات جنون‌آمیز تروریست‌ها برنامه داشته باشند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق، با تبریک آزادی فلوجه و تسلیت عملیات تروریستی به مردم و مسئولان عراق، گفت: زخم و ضربه‌ای که تروریست‌های داعش در فلوجه به عنوان شهر مهمی که به حمایت‌های مردمی دل بسته بودند، خیلی عمیق بود و این اقدامات تروریستی نیز از سر استیصال است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با پیش‌بینی برنامه‌های آینده تروریست‌ها که به شکل هسته‌های متفرق در شهرهای مختلف عراق و حتی در کشورهای منطقه پخش می‌شوند، گفت: عقلای عراق و منطقه باید برای مقابله با اقدامات جنون‌آمیز تروریست‌ها برنامه داشته باشند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، روابط دو کشور ایران و عراق را تاریخی و ریشه‌دار در مسایل دینی و مذهبی دانست و گفت: علاوه بر همسایگی و علاقه مردم دو کشور، عتبات عالیات عراق و شهرهای مذهبی ایران، بهترین مرکز برای تقویت رفت‌وآمدهاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم نیز با بیان این جمله که «ارادت قلبی ماست که در هر سفر به دیدار شما بیاییم»، گفت: دیدار شما برای ما آموختن تجربیات گرانب‌ها برای گذشتن از شورش‌های کور و مقابله با تجزیه‌طلبی است.

رئیس مجلس اعلای عراق، ضمن ارائه گزارشی از اوضاع داخلی، گفت: ما که در بطن حوادث هستیم، شاهدیم که روند تدریجی عراق به سوی بهتر شدن است.

وی با اشاره به ترکیب جمعیتی شهر فلوجه و برنامه‌های تروریست‌ها برای نگه‌داری آن، گفت: آزادی فلوجه، امنیت خاطر خوبی برای مردم بغداد به وجود آورد، چون ۸۰ درصد اقدامات تروریست‌ها، از فلوجه مدیریت می‌شد.

رئیس مجلس اعلای عراق گفت: تروریست در حالی فراری شد که به خاطر نزدیک شدن به کربلا از هوا و زمین، ضربه‌های شکننده‌ای خوردند و بقایای آن‌ها به موصل رفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم افزود: اکنون کرد‌ها و اهل سنت هم توجه کرده‌اند که مصلحت کشور و همهٔ بخش‌ها در هماهنگی است و وضع اقتصادی هم با رشد تولید نفت و بهتر شدن قیمت آن رو به خوبی است.

کد خبر : ۳۸۹۳۴۵