خبرگزاری کار ایران

مصطفی کواکبیان:

اگر بنا بر عذرخواهی رییس جمهور است، روسای دو قوه دیگر هم عذرخواهی کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان یکی از نمایندگان درخصوص لزوم عذرخواهی رئیس جمهور در ماجرای فیش‌های حقوقی، گفت: اگر رئیس‌جمهور باید عذرخواهی کند، روسای قوای مقننه و قضائیه نیز باید عذرخواهی کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جلسه علنی صبح امروز مجلس در تذکری مستند به ماده ۱۸ آیین‌نامه داخلی، اعلام کرد: برخی نمایندگان می‌گویند رئیس جمهور در بحث فیش‌های حقوقی باید عذرخواهی کند اما من معتقدم حتماً ‌اگر رئیس جمهور عذرخواهی کند، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه هم باید عذرخواهی کنند؛ چراکه دستگاه‌های نظارتی زیرمجموعه این‌ها مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب بودند.

کواکبیان ادامه داد:‌ کاش آقای سراج و آقای رحیمی رئیس دیوان محاسبات به مجلس گزارش می‌دادند که در طول این مدت در مورد فیش‌های حقوقی چه‌کار کردند؟ سازمان بازرسی فقط به یک بانک مخصوص اشاره می‌کند اما مجموعه اقدامات را نمی‌گوید. دیوان محاسبات هم متأسفانه هیچ گزارشی نداده است.

علی لاریجانی در ادامه و در پاسخ به این تذکر، گفت: به نظر من دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب نبودند بلکه گزارش‌هایی داده بودند. در طول این مدت بازرسی کل کشور گزارشی را فرستاد که در چه تاریخ‌هایی و در مورد کدام یک از بانک‌ها به قوه مجریه گزارش داده شده اما متأسفانه گوش نداده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این نامه را به کمیسیون اصل ۹۰ فرستادم و می‌توانید آن را ببینید. اکثر این‌ها را به وزارت اقتصاد فرستاده‌اند و گفته‌اند در این موارد تخلف صورت می‌گیرد اما متأسفانه گوش نداده‌اند.

او ادامه داد: در دیوان محاسبات هم جلوی خیلی از این تخلفات را گرفتند. در گزارشی که به من دادند آمده بود که ۴ میلیارد تومان برگردانده‌اند اما سروصدا نکرده بودند.

لاریجانی در پایان گفت: ممکن است، نقصی در بازرسی و دیوان محاسبات بوده اما نه اینکه اینطور می‌گویید، خواب بوده‌اند. سیستم این‌ها در حدی هوشیاری داشت که برخی تخلاف را گزارش کرده بودند. البته باید توضیحات بیشتر را به کمسیون اصل ۹۰ ارائه کنند.

کد خبر : ۳۸۹۴۹۲