خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

شناسایی نقاط هدف دشمن و مقابله با آن‌ها از نکات بارز انقلابی‌گری است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از توسعه حوزه عملکرد این نیرو در فراسوی آب‌های سرزمینی خبرداد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در یادواره ۱۲۸ شهید منطقه دروازه ری شهر مقدس قم گفت: شرایط امروز کشور و مقایسه آن با دوران پیش از انقلاب بسیاری از حقایق را برای نسل‌های مختلف روشن می‌کند انقلاب به این کشور عزت داد؛ زیرا قبل از انقلاب اسلامی بزرگان این کشور نیز قدرت تصمیم‌گیری نداشتند و فرهنگ منحط غرب در حال حاکمیت کامل بر کشور بود.

وی یادآور شد: در زمان شاه، ایران به عنوان کشوری مطرح بود که بسیاری از سران کشور‌ها و ایادی آن‌ها، برای عیاشی و سوءاستفاده به ایران می‌آمدند؛ در همین کشور در پیش از انقلاب هرساله یک دختر شایسته برگزیده و به غربی‌ها نشان داده می‌شد که بر خلاف شرف و تدین عام جامعه بود. دختران ایران، در دفاع مقدس و انقلاب، شیرزن شده و الگوی آن‌ها حضرت فاطمه زهرا (س) شد؛ این زنان نسلی را پرورش دادند که دنیا را به حیرت واداشت و این انقلاب درونی در جامعه باید برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین شود.

وی گفت: خوشبختانه امروز جایگاه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی قدرت ما را در سطح جهانی ارتقاء یافته است؛ خوشبختانه امروز امنیت ایران در جهان مثال زدنی است، با وجودی که در شرایط کنونی بزرگ‌ترین آرزوی بسیاری از مردم در کشورهای اطراف ما، زنده ماندن است ولی در جمهوری اسلامی امنیت و ثبات به صورت کامل حاکم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به این‌که «با تکیه بر خدا و پشتیبانی ملت، این امنیت در کشور ایجاد شده است»، تصریح کرد: نباید غافل شد که دشمن از هر حربه‌ای برای ایجاد ناامنی در ایران بهره می‌برد.

وی شهدای مدافع حرم را پاسداران خط مقدم مشغول تامین امنیت جمهوری اسلامی ایران توصیف و اظهار کرد: این امنیت از آنجایی ناشی می‌شود که رهبر معظم انقلاب فرمودند که هرچه داریم از خون‌های پاک شهداست و این خون‌ها امروز برای ما امنیت به بار آورده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت صیانت از حرمت خون شهدا نیز گفت: عزت و افتخار در کشور ما تا زمانی ادامه خواهد داشت که شهیدان چراغ راه ما باشند و هرگاه که از این مسیر دور شدیم باید دور عزت را نیز خط بکشیم. مهم‌ترین رکن ماندن در کنار آرمان‌های شهدا، حرکت انقلابی و انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است؛ انقلابی بودن نیز یعنی بصیر و عالم و ماهر و متقی بودن؛ شناسایی نقاط هدف دشمن و مقابله با آن‌ها از جمله نکات بارز انقلابی‌گری است.

سیاری یادآور شد: در قبل از انقلاب تمام تسلیحات ما ساخته غربی‌ها بود و غربی‌ها از ما می‌خواستند که در صف اول مقابله با کمونیسم قرار بگیریم و به طور کلی برای آن‌ها منافع داشتیم؛ زیرا هم سلاح‌های خود را به ما می‌فروختند و هم در جهت تامین منافع آن‌ها عمل می‌شد در پیش از انقلاب تمام آموزش‌ها در کشورهای دیگر انجام می‌شد؛ ولی اول انقلاب دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی (ره) در نوشهر تاسیس شد و با آموزش‌های لازم، امروز تمام نیروهای نظامی ساخته و پرداخته انقلاب هستند.

وی با اشاره به درس خودکفایی که از امام و مقام معظم رهبری به تمام ارکان کشور داده شد، تصریح کرد: خوشبختانه امروز به جایی رسیده‌ایم که توانمندی ساخت تجهیزات در همه زمینه‌ها را داریم؛ تجهیزات نظامی ما، ناوشکن‌های جماران، زیردریایی‌ها و موشک انداز‌ها همه در داخل کشور تولید شده است امروزه ماموریت‌های نیروی دریایی کشور گسترده شده است؛ زیرا زمانی تنها در آب‌های ساحلی بودیم ولی امروز به دستور فرمانده کل قوا، در اقیانوس‌های مهم جهان حضور داریم و پرچم ایران را در اقیانوس‌های آرام، اطلس و آب‌های بین المللی به اهتزاز در می‌آوریم.

وی گفت: خوشبختانه باید با افتخار گفت که امروز جایگاه جمهوری اسلامی به دلیل خودکفایی و پشتوانه بالای مردمی در منطقه و فرامنطقه بالاست و هیچ نیروی مسلحی بدون پشتوانه مردم نمی‌تواند مقابل دشمنان بایست؛ کشور ما در ابعاد نظامی، سیاسی و فرهنگی دارای قدرت بالایی است، ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی داریم و باید قدردان این نعمت‌ها باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: جایگاه ما در بین کشورهای دیگر منطقه و جهان یک جایگاه مهم، عزتمند بوده و بازیگر مهم منطقه هستیم به گونه‌ای که دنیا نمی‌تواند روی ما حساب نکند و بدون جمهوری اسلامی نمی‌توانند کاری در منطقه انجام دهند.

کد خبر : ۳۹۰۲۴۰