خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ایران و وزیر اقتصاد ترکیه انجام شد؛

تشریح مشترکات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تهران و آنکارا

سفیر ایران در آنکارا با وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ترکیه دیدار و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم طاهریان‌فرد در این دیدار با تبریک به مناسبت انتصاب نیهات زیبکچی به عنوان وزیر اقتصاد ترکیه در کابینه جدید و تشریح مشترکات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور گفت: حفظ، توسعه و تعمیق روابط تجاری-اقتصادی دوجانبه از جمله موارد پر اهمیتی است که روسای جمهور ما همواره مورد تاکید قرار داده‌اند.

طاهریان با ارائه گزارشی درباره تعداد و سطح هیئت‌های بلند پایه اقتصادی مبادله شده میان بخش‌های تجاری و اقتصادی دوکشور در چهار ماه گذشته گفت: این رفت‌وآمد‌ها رکورد خوبی در مسیر توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور است. امیدواریم با افزایش این تماس‌ها روابط در این حوزه بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر ایران در این ملاقات دعوتنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از وزیر اقتصاد ترکیه برای سفر به کشورمان را ارائه کرد.

وزیر اقتصاد ترکیه با ابراز خشنودی از دیدار با سفیر ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم در دوره سفارت شما و با تشکیل کابینه جدید در ترکیه بیش از پیش شاهد رشد، توسعه مناسبات و ارتقای سطح مبادلات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور باشیم.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ترکیه با ایران ادامه داد: بسیار مهم است که از طریق تلاش‌های مشترک بخش دولتی و خصوصی ضمن جبران کاستی‌های گذشته دستیابی به هدف ۳۰ میلیارد دلاری را محقق کنیم.

زیبکچی با استقبال از دعوت همتای ایرانی برای سفر به ایران تاکید کرد: در نظر دارم بزودی به همراه روسای برخی بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها به ایران سفر کنم.

کد خبر : ۳۹۰۴۱۹