خبرگزاری کار ایران

تابش در جمع خبرنگاران:

طرح استیضاح وزیر کار صلاحدید شخصی برخی نمایندگان است نه موضوع فراکسیون امید

نماینده اردکان گفت: طرح استیضاح وزیر کار صلاحدید شخصی برخی نمایندگان است نه موضوع فراکسیون امید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در حاشیه مراسم ختم مهناز شریعتی همسر محسن آرمین در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ممکن است برخی از اعضای فراکسیون امید بنا به صلاحدید شخصی استیضاح وزیر کار را امضا کرده باشند، اما به نظر فراکسیون استیضاح در شرایط فعلی درست نیست.

او با اشاره به تغییرات دولت، اظهار داشت: واقعیت این است که ما هنوز ارکان مجلس را به طور کامل استوار نکرده‌ایم و به نظر می‌رسد فرصت برای انجام تغییر زیاد است.

نماینده مردم اردکان در مجلس دهم عنوان داشت: اگر ضعفی در دولت وجود دارد، باید از طریق تعامل و مذاکره کار را پیش ببریم و متناسب با اهدافی که دولت در نظر دارد، حرکت کنیم و در صورتی که مجلس و دولت به این نتیجه رسید که در بخشی ضعف وجود دارد، تغییرات را ایجاد کنیم.

او خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت در صدد رفع نقص در بخش‌های مختلف برآید، بهتر است. در غیر این‌صورت ما بنا بر وظیفه قانونی و شرعی و با رعایت سلسله مراتب از طریق تذکر طرح سوال، احضار به کمیسیون، انجام مذاکره، تحقیق و تفحص، برگزاری جلسات و در ‌‌نهایت استیضاح اقدام می‌کنیم.

تابش همچنین در پاسخ به سوالی درباره تغییرات جدید در دولت و اصولگرا‌تر شدن کابینه اعلام کرد: شخصا چنین احساسی ندارم که دولت اصولگرا‌تر شده باشد، چرا که از مدت‌ها پیش آقای انصاری و همچنین رئیس جمهور تاکید داشتند که معاونت حقوقی باید تقویت شود و بیش از پیش منشأ خیر باشد و همه در جریان این مسئله بودند و گمان نمی‌کنم تصمیم سیاسی یا جناحی گرفته شده باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا این تغییرات را می‌توان به عنوان آغاز روند تغییرات اساسی‌تر در نظر گرفت، گفت: اگر این‌گونه باشد اتفاق خوبی است.

کد خبر : ۳۹۰۴۶۵