خبرگزاری کار ایران

مهرعلیزاده در جمع خبرنگاران:

استیضاح ربیعی وقت تلف کردن است

معاون رییس جمهور اصلاحات، استیضاح وزیر کار رارا وقت تلف کردن توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن مهرعلیزاده در حاشیه مراسم ختم همسر محسن آرمین و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد استیضاح علی ربیعی عنوان داشت: فراکسیون امید استیضاح وزیر کار را در مجلس پیگیری نمی‌کند چراکه این استیضاح وقت تلف کردن است.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره فیش‌های حقوقی گفت: متاسفانه بیش از اندازه به این موضوع پر و بال داده شد، ولی امیدواریم مبناهایی که منجر به تصویب چنین حقوق‌هایی در دولت نهم و دهم شد، ریشه‌یابی و با متخلفان برخورد شود.

او گفت: سیستم‌های نظارتی باید با دقت بیشتر و با رویکرد دقیق در راستای قانونمند کردن پرداخت‌ها عمل کنند. بی‌قانونی‌هایی که در دولت گذشته انجام شد که در پی آن ضوابط حقوق‌ها، پاداش‌ها و دستمزدها به هم ریخت باید اصلاح شوند تا شاهد تکرار چنین مسائلی نباشیم.

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات ایجاد شده در دولت اظهار کرد: این تغییرات ساده بود و چندان اساسی به نظر نمی‌آمد. ما امیدواریم که دولت فکر نکند با وضعی که پیش می‌رود می‌تواند تمام توقعات مردم را پوشش دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: مطمئناً مردم به دنبال تغییرات اساسی در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی هستند و امیدواریم دولت با فرض این‌که از امروز تا پنج سال دیگر سرکار خواهد بود، بتواند برای خدمات خود برنامه‌ریزی کند.

مهرعلیزاده در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا تغییرات ایجاد شده در دولت، آن را اصولگرایانه‌تر کرده یا نه، اظهار داشت: آقای روحانی چون مشی اعتدالی را دنبال می‌کند، معمولاً انتخاب‌هایشان به این صورت است و کمتر به این موضوع دقت می‌کنند که این گزینش‌ها اندکی اصولگرایانه یا اصلاح‌طلبانه شده باشد. به هر حال مهم این است که افراد شایسته بر سر کار بیایند.

او در پاسخ به سوالی درباره استیضاح ربیعی گفت: اصولاً دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران دو دوره‌ای هستند و باتوجه به اقبالی که مردم در سال ۹۲ و ۹۴ به رویکرد دولت نشان داده‌اند، باید برای پنج سال آینده برنامه ریزی کنند و هر تغییری که نیاز آن احساس می‌شود را در دستور کار قرار دهند.

معاون رئیس‌جمهور دولت اصلاحات یادآور شد: دولت باید دقت کند که اگر نیاز به تغییر احساس شود و مردم نیز توقع تغییر دارند، با برنامه‌ریزی دقیق برای پنج سال آینده اقدام کنند.

او تصریح کرد: مطمئناً فراکسیون امید بحث استیضاح را دنبال نمی‌کند و آقای عارف نیز اعلام کردند که نظر فراکسیون این نیست.

مهرعلیزاده در پایان گفت: دولت تعامل خوبی با هر دو بخش اصلاح‌طلب و اصولگرای مجلس دارد و در شرایطی که می‌توان با تعامل کار را پیش برد، استیضاح وقت تلف کردن است.

کد خبر : ۳۹۰۴۹۳