خبرگزاری کار ایران

ابتکار در جمع خبرنگاران:

مجلس با مسائل پیچیده دولت، فله‌ای و جناحی برخورد نکند

رئیس سازمان محیط زیست گفت: مجلس اجازه دارد، طرح سوال و استیضاح را در دستور کار خود قرار دهد اما بی‌شک انجام استیضاح نیاز به مقدمات و الزاماتی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه مراسم ختم همسر محسن آرمین با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییرات اخیر در برخی معاونت‌های ریاست‌جمهوری، اعلام کرد: ما همه سربازان آقای دولت هستیم و مهم این است که برنامه‌های دولت به نحوه احسن  انجام شود.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره طرح استیضاح از وزیر کار گفت: برای مجلسی که تازه بر سر کار آمده است، بهترین کار تعامل و شناخت شرایط و فضای دولت و مجلس است. به‌خصوص که تعداد زیادی از نمایندگان فعلی، برای اولین بار است که پارلمان را تجربه می‌کنند.

رئیس سازمان محیط زیست اضافه کرد: باتوجه به پیچیدگی مسائل کشور و درگیری دولت در مسائل متعدد و گوناگون، نمی‌شود با چنین مسائلی به‌صورت فله‌ای و جناحی برخورد کرد. چراکه به چنین برخوردی به صلاح کشور نیست. بلکه تعامل و همکاری به نفع مردم و کشور است.

ابتکار همچنین خاطرنشان کرد: مجلس اجازه دارد، طرح سوال و استیضاح را در دستور کار خود قرار دهد اما بی‌شک انجام استیضاح نیاز به مقدمات و الزاماتی دارد.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: برای برقراری تعامل مجلس و دولت، فرصت اندک بوده اما امیدواریم این تعامل به نحوی خوب شکل گیرد. دولت نیاز به حل و فصل مسائل دارد و نمایندگان در مراحل بعدی می‌توانند استیضاح را در دستور قرار دهند.

او گفت: امیدواریم هم نمایندگان اصلاح‌طلب و هم نمایندگان جناح منتقد و مخالفت دولت، این روال و رویه را برای کمک به دولت پیش بگیرند.

ابتکار در پایان تصریح کرد: دولت امید بسیاری به مجلس دهم دارد و امیدواریم تعامل، همکاری و رابطه‌ای منطقی میان دولت و مجلس برقرار شود.

3

کد خبر : ۳۹۰۵۱۳