خبرگزاری کار ایران

در دیدار طاهریان و داووداغلو مطرح شد؛

همکاری‌های تهران و آنکارا در چهار ماه گذشته رو به رشد بوده است

سفیر ایران در آنکارا با حضور در محل اقامتگاه نماینده مردم قونیه در مجلس و نخست‌وزیرسابق ترکیه، در خصوص مسائل مورد علاقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، احمد داووداغلو نماینده مردم قونیه در این ملاقات با اشاره با اهمیت توسعه روابط میان ایران و ترکیه گفت: در شرایط کنونی روابط مردمی وهمکاری‌های مجالس دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

داووداغلو با اشاره به نقش شهرهای تمدن‌ساز در تاریخ بشریت از آغاز تا کنون و نگارش کتابی با عنوان «تمدن‌ها و شهرها» که اخیرا منتشر کرده است، گفت: در کتاب جدیدم در مورد شهرهایی مهم و محوری که در آفرینش تمدن و انتقال آن به جوامع کنونی بشری ایفای نقش داشته‌اند، توضیحات مبسوطی ارائه کرده‌ام .

نخست‌وزیر سابق ترکیه دو جلد از کتاب «تمدن‌ها و شهرها» را به حسن روحانی ریاست‌جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اهدا کرد.  

سفیر ایران در این دیدار با ابراز خشنودی از دیدار با نماینده مردم ترکیه ضمن ارائه گزارشی در مورد روند رو به توسعه همکاری‌ها میان ایران و ترکیه در چهارماه گذشته گفت: روند رو به رشدی را در چهار ماه گذشته در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از طریق تبادل هیئت‌های سطح بالای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تجربه کرده‌ایم. 

طاهریان افزود: امیدواریم در راستای تاکید روسای جمهور دو کشور چشم‌انداز روابط اقتصادی 30 میلیارد دلاری را با تلاش همه دستگاه‌های ذیربط محقق نماییم. 

کد خبر : ۳۹۰۷۱۶