خبرگزاری کار ایران

با حضور کارشناسان آژانس برگزار می‌شود؛

نشست تخصصی مسئولیت مدنی در قبال خسارت‌های هسته‌ای

با حضور کار‌شناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشست تخصصی، فراخوان مقالات و آثار پژوهشی ارزیابی الحاق ایران به کنوانسیون وین راجع به مسوولیت مدنی در قبال خسارات هسته‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سازمان انرژی اتمی با صدور فراخوانی از کلیه صاحبنظران، اساتید، دانشجویان و علاقمندان برای حضور در نشست مذکور و ارائه مقاله و آثار پژوهشی دعوت کرده است.

براساس اعلام این سازمان نشست مذکور با محورهای رژیم بین‌المللی مسوولیت مدنی در قبال خسارات هسته‌ای (معاهده ۱۹۶۳ وین و اصلاحات بعدی و معاهده جبران تکمیلی خسارت ۱۹۹۷)، جبران خسارت حوادث هسته‌ای در نظام حقوقی ایران، ضرورت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های الحاق یا عدم الحاق ایران، نظام حقوقی داخلی در پرتو معاهدات بین‌المللی مسوولیت مدنی در قبال خسارات هسته‌ای و بررسی اعمال حق تحفظ و اعلامیه‌های تفسیری در تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد، برگزار می‌شود.

مقالات ارسالی طی فرآیند علمی، ارزیابی و در یک ویژه‌نامه علمی - پژوهشی منتشر و به ارائه کنندگان سایر آثار پژوهشی در قالب کتاب، سخنرانی، پوس‌تر در نشست گواهی‌نامه اعطاء می‌شود.

این نشست به همت معاونت امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی، دفتر امور مجلس و معاهدات هسته‌ای و شورای هماهنگی حقوقی کارگروه تخصصی قوانین و مقررات برگزاری خواهد شد.

کد خبر : ۳۹۰۹۰۸