خبرگزاری کار ایران

علی‌اکبر ولایتی:

آمریکایی‌ها به تعهدهایشان عمل نکرده‌اند

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: آمریکایی‌ها به تعهداتشان در برجام عمل نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجلاس دبیران استان‌های سراسر کشور حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالگرد توافق برجام افزود: آمریکایی‌ها به تعهداتشان در برجام عمل نکرده‌اند، تحریم‌ها به طور کامل برداشته نشده و متاسفانه برخی شروط مقام معظم رهبری در برجام رعایت نشده است.

او افزود: اوباما باید بنویسد که تحریم‌ها برداشته شود اما برخلاف تعهد آن‌ها، هنوز اوباما این‌کار را انجام نداده است. ما به تعهدات خود قبل از زمانی که مشخص کرده بودند عمل کردیم اما متاسفانه طرف‌های غربی هنوز تحریم‌ها را برنداشته‌اند.

ولایتی تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند آمریکایی‌ها شاید تحریم‌های هسته‌ای را بردارند اما به بهانه‌های دیگر دو مرتبه تحریم‌ها را از سر می‌گیرند که این موضوع مورد قبول ایران نیست. هدف از برجام این بود که ما برخی کارهای هسته‌ای را محدود کنیم و طرف مقابل تسهیلات مختلف را برای ایران فراهم و تحریم‌ها را بردارد تا مشکلی در ارتباطات به‌خصوص ارتباطات اقتصادی نداشته باشیم اما هنوز تعهدات آنان عملی نشده است.

او با اشاره به موقعیت جمهوری اسلامی در منطقه بیان کرد: ایران اسلامی امروز مقتدر‌تر از هر زمانی است و بعد از اسلام هیچ‌گاه اقتدار امروز را نداشته‌ایم. مردم با اعتقادات خود در میدان حضور دارند و این روز‌ها می‌بینیم برای دفاع از حرم و اعزام به عنوان مدافعان حرم صف می‌بندند و این‌‌ همان ارزش‌هایی است که حکومت را قدرت می‌بخشد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری هم‌چنین با اشاره به وضعیت عراق گفت: کمر داعش در فلوجه شکست و عراق تثبیت شده است، آیت‌الله العظمی سیستانی به میدان آمده‌اند، عراق یکی از مهم‌ترین کشورهای عربی است و در قضیه اخیر که عده‌ای با تحصن به دنبال تغییراتی بودند باید مر قانون رعایت می‌شد و همین‌گونه نیز شد.

او در ادامه با اشاره به تحرکات کرد‌ها در منطقه اظهار کرد: آمریکایی‌ها در منطقه به دنبال تقویت کردهای سوریه و اتصال آن‌ها به کردهای عراق و دیگر کشور‌ها و تشکیل کردستانی مستقل هستند که این خطری بالقوه است.

ولایتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امیدواری ما نسبت به مقاومت در منطقه بیش از گذشته است، آینده کشور و منطقه را آن‌هایی رقم می‌زنند که در خط مقاومت حرکت می‌کنند و ما هم‌چنان در کنار خط مقاومت خواهیم بود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در ابتدای این نشست گفت: بنده هر زمانی در مجموعه موتلفه اسلامی حضور پیدا می‌کنم احساس می‌کنم در جمع خودی‌ها هستم و کمتر جمع سیاسی مانند موتلفه اسلامی است که نسبت به آن احساس نزدیکی فکری داشته باشم.

کد خبر : ۳۹۱۲۸۹