خبرگزاری کار ایران

مفتح به ایلنا خبر داد:

انتخاب عادل آذر به‌عنوان گزینه‌نهایی ریاست دیوان‌ محاسبات

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از عادل آذر به عنوان گزینه نهایی این کمیسیون برای ریاست دیوان محاسبات نام برد.

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست بعدازظهر امروز کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به منظور انتخاب گزینه نهایی این کمیسیون برای ریاست و دادستان دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: برای تصدی پست ریاست دیوان محاسبات، در مجموع ۳۵ نفر نام‌نویسی کردند.

او گفت: در ادامه کمیته‌ای در کمیسیون به‌منظور بررسی صلاحیت نامزد‌ها تشکیل شد که از میان ۳۵ متقاضی ابتدایی، ۹ نفر را انتخاب و کمیسیون معرفی کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در کمیسیون نیز دو مرحله رای‌گیری انجام شد که در مرحله نخست از میان ۹ نامزد تایید شده از سوی کمیته بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست دیوان محاسبات، ۳ نفر انتخاب شدند که بر این اساس، آقای عادل آذر، علیرضا منادی‌سفیدان و الیاس نادران برگزیده شدند.

مفتح خاطرنشان کرد: در رای‌گیری مرحله دوم این ۳ نفر باحضور در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه، برنامه‌های خود برای مدیریت دیوان محاسبات را برای نمایندگان تشرح کردند و پس از آن بار دیگر رای‌گیری انجام شد و در‌‌نهایت، عادل آذر با کسب اکثریت آرا به عنوان گزینه اصلی کمیسیون برای معرفی به صحن برگزیده شد.

نماینده مردم تویسرکان مجلس دهم گفت: همچنین آقایان الیاس نادران و علیرضا منادی‌سفیدان نیز نفرات دوم و سوم شدند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره به نحوه انتخاب گزینه‌های این کمیسیون برای سمت دادستان دیوان محاسبات، گفت: به این منظور نیز ابتدا ۱۱ نفر ثبت‌نام کردند که کمیته بررسی صلاحیت نامزد‌ها از میان این ۹ نامزد، ۳ نفر را برای حضور در کمیسیون معرفی کرد که بر این اساس، آقایان فیاض شجاعی، غلامرضا اسداللهی و فتح‌الله رحیمی انتخاب شدند.

مفتح یادآور شد: در ادامه ابتدا یک مرحله رای‌گیری در کمیسیون انجام شد و از میان ۳ نامزدی که معرفی شده‌بودند، دو نفر برگزیده شدند که بر این اساس، فیاض شجاعی و غلامرضا اسدالهی موفق به کسب آرای بیشتر شدند و قرار است با حضور در جلسه صبح فردای کمیسیون به ارائه برنامه‌های خود بپردازند تا در ‌‌نهایت مرحله دوم رای‌گیری انجام شود و گزینه نهایی کمیسیون به صحن علنی معرفی شود.

به گزارش ایلنا، باتوجه به انتخاب عادل آذر به عنوان تنها نامزد کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات برای معرفی به صحن، درصورتی که آذر موفق به کسب رای‌اعتماد نمایندگان مجلس شود، به ریاست دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

عادل آذر پیش از این نمایندهٔ مردم دهلران، دره‌شهر و آبدانان در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بوده‌ است و در سال ۱۳۸۹ به ریاست مرکز آمار ایران انتخاب و جانشین محمد مدد شد.

کد خبر : ۳۹۱۴۱۹