خبرگزاری کار ایران

با دستور رییس جمهور انجام شد؛

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵۴ پروژه مهم در استان کرمانشاه با اعتبار ۳ هزار و ۵۳۹ میلیارد تومان

بهره برداری و یا عملیات اجرایی ۵۴ پروژه مهم در استان کرمانشاه با دستور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری آغاز شد؛ طرح‌هایی با ۳ هزار و ۵۳۹ میلیارد تومان اعتبار که برای ۹ هزار و ۴۸۹ کرمانشاهی فرصت اشتغال، ایجاد کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی همزمان این پروژه‌ها، عصر یکشنبه از طریق ویدئو کنفرانس و در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان کرمانشاه برگزار شد. 

این پروژه‌ها که به منظور شکوفایی، توسعه، آبادانی و رونق اقتصادی در استان کرمانشاه به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود، عمدتا در بخش‌های بهداشتی، درمانی، دانشگاهی، صنعتی، راه و شهرسازی، عمرانی و شهری، طرح‌های مخابراتی و اپراتور‌ها، کشاورزی، دامداری، مجتمع‌های گلخانه‌ای، سدسازی، شبکه‌های آبیاری و نیروگاهی است. 

در بخش بهداشتی و درمانی این طرح‌ها شامل افتتاح ۴۳ باب خانه بهداشت روستایی و چندین مرکز بهداشتی در سطح استان می‌باشد. 

همچنین آغاز عملیات اجرایی مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی، مرکز کاهش آسیب و ۱۲ مرکز بهداشتی و درمانی از جمله دیگر این طرح‌ها است. 

سد داریان، خط انتقال آب از سد آزادی به دشت حر، طرح انتقال و شبکه فرعی آبیاری، شبکه آبیاری درجه ۲ و ۳، طرح سد لاستیکی قره سو کرمانشاه و نیروگاه ۱۱۰ مگاواتی اسلام آباد غرب نیز از جمله طرح‌هایی است که در بخش نیرو در سفر کاروان تدبیر و امید به این استان افتتاح شد. 

افتتاح بزرگراه، طرح بهسازی و احداث راه‌های روستایی در ۵۱ روستا و همچنین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، کمربندی بیستون و فاز دوم تونل مترو شهر کرمانشاه از جمله برنامه‌های دولت یازدهم در بخش عمرانی و راه و شهرسازی است. 

آماده سازی ارائه اینترنت پهن باند روستایی در ۲۸۷ روستای استان کرمانشاه و طرح‌های اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز از جمله برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای توسعه زیرساخت‌ها و شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی در این استان است. 

 در بخش صنعتی و کشاورزی این طرح‌ها شامل افتتاح کارخانه سیمان فولاد جهان، ۴۱ طرح سیستم آبیاری تحت فشار، هشت طرح پرورش دام و طیور است و آغاز عملیات اجرایی ۱۳ پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، مجتمع گلخانه‌ای و احداث گاوداری شیری ۲۵۰۰ راسی می‌شود.

کد خبر : ۳۹۱۵۰۳