خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

انقلابی‌گری تعطیل نشدنی است

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه دشمن درصدد تهی کردن انقلاب از انقلابی‌گری است گفت: انقلاب و انقلابی‌گری فرا زمان، انقضا ناپذیر و تعطیل شدنی نیست.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه در مشهد مقدس، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع انقلابی‌گری گفت: بی‌تردید بیان و تأکید چند باره یک موضوع از لسان رهبر معظم انقلاب نشان‌دهنده یک دغدغه قابل توجه است و طرح این موضوع از جانب معظم‌له، پشت‌صحنه و عقبه‌ای دارد که ناظر به دغدغه و نگرانی‌هایی است که موضوع انقلابی‌گری از آن جمله است.

او با بیان اینکه کلام رهبری ناظر به دو حوزه «نظری و فکری» و «رفتاری و عملکردی» است اظهار کرد: در حوزه نظری توجه دادن به دیدگاه‌های افرادی است که تاریخ انقلاب و انقلابیگری را پایان یافته قلمداد می‌کنند و زمان کوتاهی برای آن قائل هستند و در حوزه رفتاری و عملکردی توجه دادن به جریان‌هایی است که در صددند روحیه انقلابی را از جامعه بگیرند و آن را به سمت جدایی از دین و سکولاریسم بکشانند.

سعیدی در ادامه اظهار داشت: انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی روندی مربوط به اساس زندگی انسان‌هاست که یکی ناظر به تحول درونی و دیگری در برابر اسلام آمریکایی نمی‌تواند متوقف و تعطیل شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه وقتی انسان از همه چیز برید و به خدا پیوست به یک انقلابی تمام‌عیار تبدیل و دگرگونی ایجاد می‌شود گفت: لازمه مقابله با فرعون‌های بیرونی زمان، انقلاب درونی و مبارزه با نفس اماره است.

او خاطرنشان کرد: همانگونه که تمامی انبیای الهی، ائمه معصومان علیهم السلام و رهبران الهی انقلابی بودند امروز نیز ما باید همواره انقلابی باشیم.

سعیدی با تاکید بر اینکه دشمن درصدد تهی کردن انقلاب از انقلابی‌گری است، به معیارهای انقلابیگری اشاره و تصریح کرد: اولین معیاری که در انقلابی‌گری اهمیت دارد، بحث زمان‌شناسی است.

وی افزود: کسی که عالم به زمان خودش باشد مورد شبیخون قرار نمی‌گیرد؛ زمان و مکان در استنباط حکم تأثیر دارد که مثال آن تغییر حکم درباره کامل شدن نماز در خصوص شهر‌ها و روستاهایی است که در اثر توسعه به هم نزدیک شده و دیگر فاصله قبلی از بین رفته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه شناخت متغیر‌ها در عرصه تهدیدها و گرایش گروه‌ها و جریان‌ها را از معیارهای انقلابی‌گری برشمرد و افزود: از دیگر معیارهای انقلابی‌گری، درک مقتضیات و متغیرهای زمان است؛ عده‌ای بدون توجه به این مهم گاهی حرف‌هایی می‌زنند و بی‌اعتنا به این مقتضیات و متغیر‌ها مواضعی اتخاذ می‌کنند که نمونه آن در تاریخ، ابوموسی اشعری بود.

 سعیدی در پایان از داشتن درک درست از دشمن بعنوان یکی از معیارهای انقلابی‌گری یاد کرد و گفت: شجاعت در اعلام مواضع، نیاز‌شناسی، جریان‌شناسی، اعلام به موقع و به هنگام مواضع در برابر دشمنان و بیگانان و از سوی دیگر در حمایت از رهبری و اولویت دادن حق بر موقعیت و منفعت ازدیگر معیارهای انقلابی گری بشمار می‌رود.

کد خبر : ۳۹۱۵۸۹