خبرگزاری کار ایران

در جریان سفر به استان فارس؛

واحد آمونیاک و اوره پتروشیمی شیراز با حضور جهانگیری افتتاح شد

واحد آمونیاک و اوره پتروشیمی شیراز با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) در جریان سفر به استان فارس، با حضور در شهرستان مرودشت، طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت را افتتاح و از تاسیسات مستقر در این پروژه بازدید کرد و با توضیحات وزیر نفت در جریان ظرفیت و میزان سرمایه گذاری این طرح قرار گرفت.

طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت از مهم‌ترین طرح‌های پتروشیمی کشور است که برای راه اندازی آن ۲۶۰۰ میلیارد تومان بصورت ۵۵۰ میلیون دلار ارزی و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی صورت گرفته است.

اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) در بدو ورود به فرودگاه شیراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی راه اندازی تولید، به حرکت در آوردن اقتصاد و رونق اقتصادی کشور که مهم‌ترین اولویت ماست و برنامه‌های خوبی برای آن تهیه شده است.

وی ادامه داد: یکی از کارهای من در استان‌هایی که به آن‌ها سفر می‌کنم این است که جلسات اقتصاد مقاومتی و میزان پیشرفت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در سال جاری با مسوولان بررسی می‌کنیم که اگر موانعی وجود دارد برطرف و مشکلات را اصلاح کنیم.

جهانگیری همچنین بیان کرد: در این سفر در ارتباط با مسائل استان و مشکلاتی که وجود دارد جلساتی با استاندار و مدیران استان خواهیم داشت. استان فارس، استانی مهم و تراز اول کشور است که علاوه بر وسعت جمعیت بالایی نیز دارد.

وی اضافه کرد: استان فارس از نظر کشاورزی استان اول کشور است. به همین دلیل طرح‌های کشاورزی در استان جایگاه ویژه‌ای دارد. به خصوص که این استان در سال‌های اخیر با خشکسالی و مشکل کم‌آبی مواجه بوده، مسائل آبی استان جزو مهم‌ترین مسائلی است که امروز پیرامون آن گفت‌وگو می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین افزود: وزیر نیرو نیز در ادامه راه به ما اضافه خواهد شد تا ببینیم راه‌حل مشکل کم‌آبی استان چیست. البته طرح‌های خوبی در زمینه آبیاری نوین اجرا شده و در این سفر هم طرح ۴ هزار هکتاری که در سطح استان اجرا شده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس از نظر نفت و گاز جایگاه مهمی دارد، ‌ یادآور شد: این استان از نظر ذخایر گاز دومین استان کشور است. به همین دلیل طرح‌های مهمی در زمینه استفاده از این منابع وجود دارد که امروز یک طرح پتروشیمی با سرمایه‌گذاری حدود ۲ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان که حدود ۵۵۰ میلیون دلار ارزی و ۴۰۰ میلیارد تومان ریالی در آن سرمایه‌گذاری شده و جزو مهم‌ترین طرح‌های پتروشیمی ماست که به بهره‌برداری می‌رسد.

جهانگیری ادامه داد: پتروشیمی از مهم‌ترین رشته‌های صنعتی است که استان فارس می‌تواند یکی از مراکزی باشد که این صنعت در آن توسعه پیدا می‌کند. ضمن اینکه این استان در صنایع الکترونیک نیز جایگاه مهمی دارد.

معاون اول رئیس جمهور در پایان، اظهار کرد: امیدوارم در این سفر علاوه بر اینکه در افتتاح این طرح‌ها حضور پیدا می‌کنیم بتوانیم جلسات با مدیران استان را نیز به خوبی برگزار کنیم.

کد خبر : ۳۹۲۰۰۹