خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با وزیر خارجه سنگاپور:

ظرفیت گروه‌های تروریستی منطقه رو به پایان است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ظرفیت گروه‌های تروریستی منطقه رو به پایان است.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی با محمد ملیکی‌عثمان وزیر خارجه سنگاپور دیدار و درخصوص مسائل منطقه‌ای و روابط دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

در ابتدای این دیدار وزیر خارجه سنگاپور ضمن خوشامدگویی در خصوص برگزاری کنفرانس مهاجران آسیایی مطالبی را ارائه و گفت: اطلاع دارم که سخنرانی شما در کنفرانس بسیار مورد توجه قرار گرفته و جمهوری اسلامی ایران نقش قابل توجهی را در منطقه آسیا در اختیار دارد.

او به نقش جمهوری اسلامی ایران در عراق سوریه و برخی دیگر کشورهای منطقه اشاره و در خصوص آخرین وضعیت منطقه‌ای بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ولایتی هم ضمن تقدیر از اقدام سنگاپور در برگزاری این کنفرانس به مسایل منطقه‌ای پرداخت و گفت: تهدیدها و معضلات مختلفی توسط برخی کشورهای غربی برای منطقه به وجود آمده که همین موضوع ضرورت هوشیاری و همکاری هر چه بیشتر را یادآوری می‌نماید و ایران و سنگاپور می‌توانند با همفکری و تعامل بیشتر در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به نقشه‌های تجزیه‌طلبانه در عراق و سوریه گفت: ایران از ابتدا به صراحت و صادقانه در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کرد و از دولت‌های قانونی این کشور‌ها به درخواست خود آنان حمایت کرد و معتقد است در صورت موفقیت اینگونه طرح‌ها بی‌تردید محدود نخواهد بود و دومینووار می‌تواند دیگر کشور‌ها را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

ولایتی با توجه به نظرات مشترک در زمینه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همفکری و تعامل در این زمینه برای نقش‌آفرینی بیشتر اعلام کرد و به همکاری تحقیقاتی و استراتژیک میان دو کشور تاکید کرد.

او در خصوص موضوع مطرح‌شده دیگری در خصوص آینده جریان‌های تروریستی و افراطی و تکفیری در منطقه هم گفت: بر اساس تحلیل آخرین شرایط به نظر می‌رسد که توان و ظرفیت گروه‌های تروریستی رو به پایان است و با توجه به تغییر سیاست حمایتی برخی کشور‌ها رو به زوال خواهند بود و کشورهای منطقه با مقاومت و ایستادگی، به پیروزی‌های بیشتری همانگونه که شاهد هستیم دست خواهند یافت.

ولایتی به برخی از ظرفیت‌های اقتصادی به ویژه در ارتباط با انرژی، ترانزیتی و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به ویژه در مکران و چابهار هم اشاره و مطالبی را بیان کرد.

انصاری سفیر کشورمان در سنگاپور هم با اشاره به برخی اشتراک‌های فیمابین، بستر‌های سیاسی لازم را برای توسعه تعاملات و ارتباطات مثبت ارزیابی کرد.

در ادامه این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفت و ولایتی در پایان این دیدار دفتر یادبود وزارت خارجه را امضاء کرد

کد خبر : ۳۹۲۲۰۱