خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با وزیر کشور سنگاپور مطرح کرد؛

ضرورت تقویت همگرایی‌های منطقه‌ای، مقابل نقشه‌های تفرقه‌افکنانه

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در ادامه برنامه‌های خود در سنگاپور با وزیر کشور دیدار کرد و در خصوص مسایل منطقه‌ای و همکاری‌های مشترک به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی در دیدار کی‌شانمو گام وزیر کشور سنگاپور با اشاره به برگزاری کنفرانس مهاجران آسیایی با عنوان رشد از راه تعامل: فرصت جنوب آسیا ضمن تشکر از برگزار کنندگان این برنامه گفت: برگزاری این کنفرانس برای همگرایی هر چه بیشتر کشورهای آسیایی قابل توجه بوده و باید برنامه ریزی. تری برای پیگیری مباحث مطرح شده مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

او در پاسخ به سوالی در خصوص مسایل منطقه‌ای به اهمیت این منطقه و به ویژه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: این منطقه به عنوان منبع اصلی انرژی و همچنین موقعیت سوق الجیشی و دارا بودن وضعیتی استراتژیک از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و بی‌تردید با طراحی نقشه‌های مختلف از سوی برخی کشور‌ها برای تجزیه و ایجاد تفرقه مورد تهدید قرار گرفته که بدون همکاری کشورهای مختلف و به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کشورهای اسلامی و دولت‌های قانونی آنان در منطقه باید شاهد تسلط گروه‌های تروریستی و جریان‌های افراطی و تکفیری می‌بودیم و همین موضوع اهمیت همگرایی‌های منطقه‌ای و کشورهای آسیایی را بیش از پیش مورد تاکید قرار می‌دهد.

 وزیر کشور سنگاپور هم ضمن خوشامد گویی گفت: کشورهای منطقه باید بدون توجه به برخی نقاط اختلاف و تفاوت دیدگاه‌ها برای همکاری در زمینه‌های مختلف و از جمله اقتصادی تلاش کنند و این مهم می‌تواند بسترساز همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شود.

در این دیدار انصاری سفیر کشورمان در سنگاپور نیز به برخی از همکاری‌های فیمابین و نقطه نظرات مشترک برای گسترش همکاری‌ها اشاره کرد.

کد خبر : ۳۹۲۳۰۸