خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان:

کارنامه دولت یازدهم در حراست از حقوق مردم، افتخارآفرین است

رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه کارنامه دولت در حراست از حقوق مردم، طی ۳ سال گذشته افتخارآفرین بوده است، گفت: در مسیر دستیابی به استقلال، عزت و رفاه اقتصادی ضروری است مراقبت شود تا عدالت اجتماعی نیز محقق و گسترش یابد.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان روز سه‌شنبه در آیین معارفه معاون جدید امور حقوقی رییس‌ جمهوری، دستیار رییس‌ جمهور در امور حقوق شهروندی و رییس جدید دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری، گفت: هنگامی که آقای روحانی به عنوان یک حقوقدان به ریاست جمهوری برگزیده شدند، یکی از ویژگی‌هایی که در ذهن مردم پررنگ شد این بود که در این دولت، از حقوق مردم بیشتر حراست خواهد شد.

رییس دفتر رییس جمهور با طرح این پرسش که «آیا عدالت همراه با پیشرفت می‌خواهیم یا همراه با توقف؟»، اظهار داشت: دستور کار کشور از سوی مقام معظم رهبری، عدالت همراه با پیشرفت عنوان شده است. بر این اساس باید هم مسیر دستیابی به استقلال، عزت و رفاه اقتصادی را طی کنیم و هم مراقب باشیم که در این مسیر عدالت اجتماعی نیز محقق شود.

نهاوندیان تصریح کرد: در همین راستا و در روند مذاکرات هسته‌ای، از حقوق هسته‌ای کشور حراست شد، حقوق ملت تثبیت گردید و به پیشرفت‌هایی هم در این عرصه دست یافتیم. در کنار آن نیز با رفع تحریم‌ها، عدالت برای حق حضور برابر در عرصه جهانی به دست آمد و همین رویکرد باعث شده که حراست و صیانت دولت از حقوق ملت، مورد توجه قرار می‌گیرد.

رییس دفتر رییس جمهور در ادامه با تقدیر از تلاش‌های دکتر الهام امین‌زاده، گفت: ارتقاء عملکردی این معاونت و ارتباط سازنده با دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها، ارایه آموزش‌ها و ترویج حقوق و حضور مؤثر و سازنده در کمیته ماده ۷۶ قانون برنامه برای حذف مقررات مزاحم رونق محیط کسب و کار، از جمله اقدامات ارزنده‌ای است که انجام شده و باید با قوت و جدیت ادامه پیدا کند.

نهاوندیان ادامه داد: معاونت حقوقی بعد حقوقی قوه مجریه را نمایندگی می‌کند و این نکته مهمی است که باید با راهبری حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری با قوت به پیش برود تا مجموعه حقوقی همه سازمان‌ها و نهاد‌ها، با پیشرانی این معاونت عرصه تقنین و تنقیح را شفاف و هدفمند نمایند.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه انباشت قوانین، مردم‌ و حتی مجریان را کلافه و سردرگم می‌کند، گفت: با توجه به دعاوی که درباره اموال و املاک عمومی و دولتی مطرح می‌شود، هرگونه کوتاهی در حراست عالمانه و هوشمندانه از حقوق عمومی و بیت‌المال منجر به تعدی به حقوق مردم و بیت‌المال می‌شود.

نهاوندیان، حراست از عزت و حیثیت مدیریت کشور را نیز حراست از حقوق مردم عنوان و اضافه کرد: حراست از امکان خدمتگزاری مسئولان، نوعی حراست از حقوق مردم است.

رییس دفتر رییس جمهور تأکید کرد که تلاش‌ها و خدمات صادقانه، عالمانه و بردبارانه حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری در دوران تصدی معاونت امور مجلس و همکاری‌هایی که در سمت جدید معاون حقوقی با معاونت امور مجلس خواهند داشت، قطعاً مجموعه معاونت حقوقی و معاونت امور مجلس ریاست جمهوری را یک گام به پیش خواهد برد.

وی انتصاب امین‌زاده به سمت دستیار رییس‌ جمهور در امور حقوق شهروندی را بیانگر اهمیت جایگاه حقوق شهروندی نزد رییس جمهور برشمرد و خاطرنشان کرد: این انتصاب و شکل گیری یک مدیریت پیگیر و متمرکز برای گسترش مفهوم حقوق شهروندی، هماهنگی و پیگیری وظایف دستگاه‌ها در ارتباط با این حقوق، نشانگر اهمیت ویژه‌ای است که بحث حقوق شهروندی برای رییس جمهوری دارد.

رییس دفتر رییس‌جمهور، جنبه دیگری از حراست از حقوق مردم را ایجاد ساز و کاری برای دریافت نظرات مردم و بازخورد عملکرد و اقدامات دولت و مجموعه دستگاه اجرایی برشمرد و با اشاره به انتصاب سید علیرضا آوایی به عنوان رییس جدید دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری تصریح کرد: دفتر بازرسی رییس‌ جمهوری وظیفه حراست از حقوق مردم را برعهده دارد تا مشخص شود آیا دستگاه‌های مختلف اجرایی به درستی عمل می‌کنند؟

نهاوندیان گفت: دفتر بازرسی ویژه چشم و گوش امین رییس‌ جمهوری است تا خدای ناکرده صدایی ناشنیده و خطایی نادیده نماند. این دفتر مسئولیت دارد اگر جایی غفلتی رخ داد، پیگیری شود.

رییس دفتر رییس‌جمهور همچنین در این مراسم، از خدمات حجت‌الاسلام شوشتری در دفتر بازرسی ویژه رییس‌ جمهوری تشکر کرد.

کد خبر : ۳۹۲۳۵۵