خبرگزاری کار ایران

با مصوبه هیات دولت؛

قیمت بلیط بناهای تاریخی و موزه‌ها برای گردشگران داخلی و خارجی مشخص شد

معاون اول رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی تبصره ۴۵ اصلاحی قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳ کل کشور را که به تصویب هیأت وزیران رسیده، برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، آیین‌نامه اجرایی تبصره (۴۵) اصلاحی قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳ کل کشور را که به تصویب هیأت وزیران رسیده، برای اجرا ابلاغ کرد.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجاز است قیمت بلیط ورود به موزه‌های ملی، منطقه‌ای، کاخ موزه‌ها و آثار تاریخی (غیرمنقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدیدکنندگان داخلی را حداکثر به مبلغ ۳۰هزار ریال و برای بازدید کنندگان خارجی حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار ریال تعیین کند.

متن آیین نامه اجرایی تبصره(۴۵) اصلاحی قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳ کل کشور به شرح زیر است:

ماده ۱- سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجاز است نسبت به تعیین و دریافت ورودیه اماکن و بناهای تاریخی- فرهنگی و موزه های تحت پوشش خود به موجب اهمیت و آثار موجود در آن به شرح زیر اقدام نماید:

ورود به موزه‌های ملی، منطقه‌ای، کاخ موزه‌ها و آثار تاریخی (غیرمنقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدیدکنندگان داخلی حداکثر به مبلغ ۳۰ هزار ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار ریال.

ورود به موزه های محلی، استانی و سایر آثار تاریخی- فرهنگی (غیرمنقول) برای بازدیدکنندگان داخلی حداکثر به مبلغ ۲۵ هزار ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ ۱۵۰ هزار ریال.

تبصره ۱: سطح بندی موزه‌ها و اماکن تاریخی- فرهنگی غیرمنقول به عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.

تبصره ۲: بازدیدهای دانش آموزان، دانشجویان (به صورت گروهی به همراه معلمان و سرپرستان)، بازنشستگان (به همراه یک نفر از اعضای خانواده)، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، آزادگان، جانبازان، خانواده های شهدا و بسیجیان با ارایه کارت شناسایی یا معرفی نامه از مراجع ذیربط به صورت نیم بها می باشد.

تبصره ۳: به تشخیص رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افراد و گروه‌های مختلف با معرفی نامه یا صدور کارت موقت می‌توانند به صورت رایگان بازدید کنند.

تبصره ۴: اماکن، محوطه‌های فرهنگی- تاریخی و موزه‌هایی که در اجرای ماده (۵) قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- مصوب ۱۳۸۲- به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و محوطه‌ها، بناها و موزه‌هایی که مدیریت آنها در اجرای ماده (۸۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت- مصوب ۱۳۸۰- واگذار می‌‌شود، مشمول این آیین‌نامه  نیستند.

ماده ۲- درآمدهای حاصل از اجرای این آیین نامه براساس ضوابط قانونی به حساب خزانه عمومی کشور واریز و معادل آن در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت تا در زمینه تجهیز، تکمیل، مرمت، حفاظت، توسعه موزه‌ها و آماده‌سازی بناها و محوطه‌های فرهنگی- تاریخی و طبیعی برای بازدید عمومی، احداث موزه و پرداخت پاداش به کارکنان خود با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط به مصرف برساند.

ماده ۳- تصویب نامه شماره ۳۰۳۱۰/ت۳۱۰۴۵هـ مورخ ۴/۶/۱۳۸۳ با اصلاحات بعدی لغو می‌شود.

کد خبر : ۳۹۲۶۶۴