خبرگزاری کار ایران

روحانی در مراسم بدرقه کاروان المپیک و پارالمپیک ریو:

بزرگترین ظلم، مایوس کردن مردم به آینده است/ باید از نظر مدال هم در المپیک رکورد بزنیم

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۷۴۳

رییس جمهور ورزش را نماد قدرت و نشاط یک ملت توضیف کرد و گفت: دنیای امروز دنیای رقابت ها است. در رقابت است که جایگاه انسان ها دیده می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی طی سخنانی در مراسم بدرقه کاروان المپیک و پارالمپیک ریو گفت:‌بسیار خوشحالم امروز در خدمت ورزشکاران کاروان المپیک و پارالمپیک هستیم. می‌دانم ملت ایران با قلب و دعای خود شما را در این سفر پر اهمیت بدرقه خواهند کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه تعداد ورزشکاران ما در بازی‌های ریو نسبت به قبل یک رکورد است، ادامه داد: عدد ۶۳ برای المپیک و عدد ۹۶ برای پارالمپیک بسیار مهم است که در اولین قدم توفیق خوبی نصیب ورزشکاران عزیز ما شده است.

وی با اشاره به اینکه کاروان تیم‌های ایرانی در این دوره از مسابقات المپیک به نام امام هشتم است، گفت: افتخار همه ایرانیان است که در پناه امام رضا (ع)هستیم و ان شا الله کاروان با نام ایشان به توفیقات بلند دست پیدا می کند.

روحانی با تاکید بر اینکه ورزش امروز جایگاه ویژه ای در جهان دارد، یادآور شد: آنچه در گذشته تاریخ از ورزش یاد می شد امروز کاملا متفاوت است. ورزش نماد قدرت و نشاط یک ملت است بویژه آنجا که در صحنه های بین المللی حاضر می شویم. دنیای امروز دنیای رقابت ها است. در رقابت است که جایگاه انسان ها دیده می شود.

وی خطاب به ورزشکاران گفت: شما به نام کل ملت ایران در میدان مسابقه حاضر می شوید و چشم همه مردم به تلاش و فداکاری شما خوهد بود. این میدان به یک معنا میدان سربازی است که هر چه داریم  در آنجا در معرض دید جهانی قرار خواهیم داد. وقتی در صحنه ای رکورد می آفرینید، ملت ایران صاحب رکورد جدید می‌شود. روی سکو که می روید پرچم ایران به اهتزاز در می آید آنجا دیگر بحث فدراسیون و این دولت و جناح ها مطرح نیست بلکه کل ملت ایران مطرح است.

رییس جمهور ادامه داد: مهم است کاروان ایران در تمام صحنه ها با حرکات و تلاش  و نمایش کار شبانه روزی سالیان زیاد و نمایش اخلاق اسلامی و ایرانی خود در صحنه جهانی پیام داشته باشد.

وی ادامه داد: باید پیام صلح و دوستی و همزیستی داشته باشید و برای داخل ایران نیز پیام امید و نشاط داشته باشید. مهم است در صحنه های مختلف برای مردم خود نشاط بیافرینیم.

رییس جمهور با بیان اینکه هر کجا که موفق شویم مردم دارای غرور ملی می شوند اما در برخی صحنه ها شاهد اوج غرور هستیم، افزود: در صحنه دفاعی بعد از پیروزی مقابل دشمن غرور و نشاط و جایگاه خاصی را از لحاظ روحیه مردم شاهد هستیم. چه این امر یک صحنه ملی مثل عبور از اروند و صحنه های دفاع مقدس باشد یا آن که در عرصه ورزش بتوان موفقیتی کسب کرد که خوشحالی خاصی برای نسل جوان ما در پی دارد.

وی تاکید کرد: وقتی نام ایران با غرور برده می شود همه چشم ها به شما دوخته خواهد شد. همه پیروزی های شما در صحنه های قبلی چه آنجا که فوتبالیست های ما پیروز شدند چه آنجا که پیروز نشدند اما عالی بازی کردند همه خوشحال شدند. در بازی با تیم ملی آرژانتین همه خوشحال شدند بازی خوب هم پیروزی است و کسی که خوب بازی کند در دل مردم صاحب مدال است.

 رییس جمهور با بیان اینکه انتظار مردم این است که اگر از تعداد شرکت کننده در مسابقات المپیک رکورد داریم باید از لحاظ مدال هم رکورد جدیدی داشته باشیم، اظهار کرد: در همه صحنه ها در کشور چالش های فراوان و مشکلات فراوانی داریم. آرمان های بزرگی هم داریم اما برای اینکه بتوانیم در راهمان به اهداف برسیم بدون امید و نشاط امکان پذیر نیست.

وی افزود: بزرگترین ظلم را به ملت آنهایی می کنند که ملت را به آینده مایوس می‌کنند و خدمت را کسانی می‌کنند که با عمل و زبانشان امید بیافرینند. چرا امید نداشته باشیم؟ مگر از چالش‌های فراوان عبور نکردیم و در صحنه اقتصاد و فرهنگ و دفاع موفقیت بدست نیاوردیم. مگر کشوری نیستیم که در منطقه و در مقایسه با کشورهای جهان امن‌ترین و منسجم‌ترین هستیم. برخی می‌خواهند بین ملت ما شکاف ایجاد کنند اما ملت ما هوشیار است و در صحنه دستیابی به آرزوهای خود هوشیار است که یکی از صحنه‌های تقویت انسجام ملی، ورزش است.

وی با بیان اینکه هیچ ایرانی نیست که با پیروزی در ورزش لبخند بر لبانش نباشد، ادامه داد: ورزش جایگاهی بالایی برای وحدت، منافع و امنیت ملی ما دارد، مخصوصا که در این مسابقات بانوان ما هم حضور دارند.

رییس جمهور با اشاره به پیشرفت بانوان در عرصه ورزش گفت:‌  بعد از انقلاب بانوان ما در بسیاری از صحنه‌ها حضور فعال داشتند. امروز در مراکز آموزشی و دانشگاهی و حتی در سیاست و صف انتخابات گاهی صف زنان ما طولانی تر از مردان است. یکی از صحنه های نمایش قدرت زنان ما در عرصه ورزش است. خوشحالم می‌شنویم در این آوردگاه عدد خانم‌ها رکورد است و در پارالمپیک به ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی از حضور زنان ایرانی در مسابقات المپیک و پارالمپیک با هویت ایرانی - اسلامی به عنوان یک افتخار یاد کرد و گفت:‌ ما ورزش را تک بعدی نمی‌بینیم. ورزش به عنوان یک ضرورت برای سلامت جامعه ما لازم و بزرگترین کمک به سلامت و بهداشت جامعه ما است. در هر صحنه‌ای برای موفقیت به روحیه و شادمانی نیاز داریم و ورزش کردن نیز به تمام کسانی که ورزش می‌کنند و صحنه ورزش قهرمانی را نگاه می‌کنند روحیه می‌دهد.

رییس جمهور با اشاره به برخی کاستی‌ها در حمایت از ورزشکاران گفت: دولت در این سه سال در حد توان هر کاری توانسته برای ورزش انجام داده است. البته کاستی ها هنوز وجود دارد و ما راه حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی را ادامه می دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز