خبرگزاری کار ایران

بر اساس رای دادگاه تجدید نظر آمریکا:

ادله مربوط به مصادره اموال ایران در بنیاد علوی رد شد

دادگاه استیناف ایالات متحده در منهتن، دلایل مطرح شده برای مصادره و فروش برج ۳۶ طبقه اداری در منهتن نیویورک را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در دومین دور دادگاه استیناف ایالات متحده در منهتن، قاضی دلایل مطرح شده برای مصادره و فروش برج ۳۶ طبقه اداری و دارایی‌های آن را در منهتن نیویورک که به ایران تعلق دارد به نفع خانواده افراد قربانی حمله‌های تروریستی رد کرد.

پریت بهارارا دادستان ایالات متحده در منهتن گفت: فروش این ساختمان بزرگترین جریمه مرتبط با اقدامات تروریسمی است. 

سال ۲۰۱۳ قاضی کاترین فارست مدعی شد که درآمد حاصل از ساختمان از طریق یک بانک دولتی ایرانی به ایران میرسد و این نقض تحریم‌های تجاری آمریکاست و واجد شرایط جریمه است. در نتیجه باید این ساختمان فروخته شده و درآمد ۵ میلیارد دلاری حاصل از آن بین ۱۹ مجموعه صرف احکام مرتبط با تروریسم شود.

ساختمان ۶۵۰ در خیابان پنجم نیویورک قرار دارد. 

در دور دوم دادگاه استیناف قاضی ریچار ولسی گفت که این ساختمان براساس قانون مصونیت حاکمیت خارجی ویژگی‌های لازم برای تحت مالکیت ایران بودن را ندارد . اما سه قاضی تجدیدنظر دیگر آن را به دادگاه‌های محلی ارجاع دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس دوره دوم دادگاه استیناف مدعی شده که ایران بنیاد علوی را از سال ۱۹۷۳ ساخته و فعالیت‌های آن را در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ مدیریت کرده است اما آخرین شواهد در خصوص کنترل ایران بر این بنیاد به سال ۲۰۰۷ و دیدار اعضای بنیاد علوی با سفیر ایران در سازمان ملل بوده است.

این خبرگزاری نوشت: وکلای خانواده قربانیان حمله‌های تروریستی به این سرعت پاسخی به رای دادگاه نداده‌اند.

دانیل روزوما وکیل بنیاد علوی گفت:  ما از احکام دادگاه تجدید نظر استقبال می‌کنیم  و مشتاقانه منتظر دفاع از حقوق و منافع موکلان‌مان هستیم.

آسوشیتدپرس نوشته است که دولت آمریکا قبلا مدعی شده بود تنها شریک ایران در مالکیت ساختمان علوی در منهتن یک شرکت جعلی برای مخفی کردن منافع حاصل از ساختمان است.

کد خبر : ۳۹۲۸۴۸