خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه:

عادل الجبیر هروقت دچار سرخوردگی می‌شود، حرف‌های مضحکی علیه ایران می‌زند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: وزیر امور خارجه عربستان نمی‌تواند با فرافکنی افکارعمومی جهان را از رسوایی‌های بی پایان کشورش به عنوان پدر القاعده منحرف کند.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه تازه وزارت کشور بحرین و اتهامات وارده در آن به جمهوری اسلامی ایران را قویا تکذیب کرد.

وی افزود: ما ضمن رد قاطعانه این اتهامات تکراری و بی اساس، به مقامات بحرینی بار دیگر توصیه میکنیم بجای فرافکنی و انتساب مشکلات داخلی خود به دیگران، به چاره جویی اساسی برای معضلات  رو به افزایش خود بپردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات سخیف، بی پایه و تکراری عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی درباره کشورمان نیز گفت: عادل الجبیر که این روزها سخت سرگرم پاک کردن جای پای دخالتهای سران، مقامها و سازمانهای رسمی کشورش در عملیات‌های گوناگون تروریستی چند دهه اخیر است، گمان می‌برد با فرافکنی می‌تواند افکارعمومی جهان را از رسواییهای بی پایان کشورش به عنوان  پدر القاعده و داعش  منحرف کند.

قاسمی افزود: البته قابل درک است که وزیر خارجه سعودی روزهای سختی را در آستانه انتشار گزارش محرمانه ١١ سپتامبر سپری کرده و روزهای سخت‌تری را نیز انتظار می کشد. بدون تردید ابعاد و تبعات چنین اطلاعات مهمی در مورد منابع کشور حامی تروریسم از دیدگاه افکار عمومی دنیا و ملت‌های قربانی تروریسم در سالهای پس از ١١ سپتامبر ٢٠٠١ مخفی نخواهد ماند.

قاسمی گفت: عادل الجبیر ظاهرا هر موقع دچار سرخوردگی  می‌شود سخنان مضحکی را در مورد کشورمان بزبان می آورد که به وی توصیه میشود در چنین مواقعی از اظهار نظر اجتناب ورزد و به عواقب سخنان خود کمی بیشتر بیندیشد.

کد خبر : ۳۹۳۱۳۰