خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار فرهنگیان قم:

نظام آموزشی کشور باید کارآمد و چابک‌تر شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم پیگیری برای بهینه سازی آموزش و پرورش گفت: نظام آموزشی کشور باید کارآمد و چابک تر شود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی عصر امروز (پنجشنبه ۳۱ تیرماه) در دیدار با جمعی از فرهنگیان و پرسنل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه آموزش و پرورش یک امر زیربنایی در کشور است گفت: متأسفانه تا کنون اهداف مطروحه از آغاز انقلاب تا کنون به علت بروز برخی مسائل مانند وقوع جنگ واعمال تحریم ها محقق نشده است.

نماینده مردم قم با اشاره به نقش تربیتی آموزش و پرورش در سطح جامعه گفت: قطعا امور و مسائل مختلف جامعه از جمله کارآفرینی، مسائل زیست محیطی و موضوعات مختلف دیگر باید از طریق آموزش و پرورش به کودکان آموخته شود از طرف دیگر تفکر توسعه باید از طریق این حوزه به جامعه منتقل شود و قطعا این موضوع با بخشنامه صورت نمی گیرد.

وی با اعلام اینکه آموزش و پرورش باید انسان مبتکر برای کشور تربیت کند تصریح کرد: در گذشته ما ۱۸ میلیون دانش آموز و حدود ۱۰ میلیون معلم داشتیم اما امروز حدود ۱۲ میلیون دانش آموز و حدود ۱۲ میلیون معلم در کشور داریم که این مسئله نشان می دهد که سیستم در حوزه آموزشی دچار اشکال است و درست کار نمی کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه حوزه آموزش و پرورش باید مردمی شود گفت: دولت تنها باید از این حوزه حمایت کند و تصدی امور را به مردم بدهد زیرا در شرایط کنونی سرانه هزینه هر دانش آموز حدود ۲.۵ میلیون تومان است اما با وجود این مسئله در حوزه آموزش و پرورش دچار نقص و مشکل هستیم از این رو تنها راه برای بهبود این مقوله مردمی کردن آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش باید کارآمد و فعال باشد گفت: قطعا باید این سیستم چابک تر شود از طرف دیگر قطعا بهینه سازی آموزش و پرورش از نظر شکلی و محتوایی باید پیگیری شود و نخبگان استان قم و فرهنگیان با تشکیل جلسات می توانند به تحقق این امور کمک شایانی کنند.

کد خبر : ۳۹۳۱۳۷