خبرگزاری کار ایران

کدخدایی خبر داد؛

بررسی نامه وزیر کشور در خصوص تاریخ انتخابات، در جلسه بعدی شواری نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از بررسی نامه وزیر کشور در خصوص تاریخ انتخابات، در بعدی جلسه شواری نگهبان خبر داد.

دستور اول جلسه شورای نگهبان انتخاب هیات رئیسه بود

کدخدایی همچنین با اشاره به جلسات شورای نگهبان در هفته گذشته گفت: دستور اول این جلسه انتخاب هیات رئیسه شورا بود که روز چهارشنبه گذشته آیت‌الله جنتی به عنوان دبیر، آقای علیزاده به عنوان قائم‌مقام و بنده به عنوان سخنگو انتخاب شدیم.

بررسی نامه وزیر کشور در خصوص تاریخ انتخابات، دستور بعدی جلسه شواری نگهبان

او با بیان اینکه دستور بعدی جلسه شورای نگهبان در مورد نامه وزیر کشور در خصوص تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس بود گفت: در این جلسه نظرات اعضا مطرح شد و مقرر شد معاون اجرایی بررسی‌های بیشتری داشته باشد و با دستگاه‌های مختلف مذاکره کند و نتیجه آن در جلسه آتی ارائه و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: در این جلسه دو مورد از مصوبات هیات وزیران مورد بررسی قرار گرفت. بر همین اساس قانون اصلاح اساسنامه سازمان ملی زمین و مسکن اشکال شکلی داشت که دولت به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی در این مورد اقدام کرده بود که اعضا آن را صحیح ندانستند و خواسته شد که این استناد عوض شود تا اعلام نظر شورای نگهبان در جلسه آینده را داشته باشیم.

او گفت: همچنین موضوع اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک را در دستور کار داشتیم که قبلاً نظر شورای نگهبان این بود که در ماده ۱۵۱ قانون پنجم توسعه مقرر شده صندوق حمایت از صنایع نوین اساسنامه‌اش به تصویب مجلس برسد. در حالی که هیات وزیران سنبت به این مسئله اقدام کرده بود و این موضوع مورد ایراد شورای نگهبان واقع شد.

کدخدایی خاطرنشان کرد: دستور بعدی جلسه در مورد نظرات فقها در خصوص نامه‌های دیوان عدالت بود که از تاریخ دوم تیرماه این نامه‌ها به شورا ارسال شده بود که از این میان ۱۰ مورد خلاف شرع تشخیص داده نشد، ۵ مورد خلاف شرع شناخته شد و یک مورد به دلیل اشکال در مستندات اعاده شد و قرار شد بعد از رفع اشکال‌ها مجدداً‌در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر : ۳۹۳۳۰۵