خبرگزاری کار ایران

پایگاه خبری حامی جمهوریخواهان:

معاون اول کلینتون حامی توافق و ضداسرائیل است

معاون اول هیلاری کلینتون مانند هیلایی کلینتون از توافق با ایران حمایت میکند و به نگرانی های اسرائیلی ها بی اعتنا است

به گزارش ایلنا به نقل از یک پایگاه خبری حامی حزب جمهوری‌خواه آمریکا دموکرات‌‌ها سعی می‌کنند تیم کین معاون اول هیلاری کلینتون را با عنوان یک طرفدار اسرائیل در کنگره نشان دهند  این در حالی است که شواهد خلاف این ادعا را نشان می‌دهد. 

تیم کین به گروه ضد اسراییل در کنگره در جهت بایکوت سخنرانی ماه مارچ ۲۰۱۵ بنجامین نتانیاهو پیوست. این سخنرانی آخرین درخواست نتانیاهو علیه توافق هسته ایران بود که ایران را به نقض توافق از طریق آزمایش‌های موشک بالستیک متهم می‌کرد.

این پایگاه خبری نوشت: در آن زمان او درخواست  سخنرانی نتانیاهو را  به عنوان یک تلاش محض برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات پیش روی اسراییل رد کرد و مدعی شد جمهوری‌خواهان در تلاشند در مسائل حزبی اسرائیل دخالت کنند.

خبرگزاری بلومبرگ در آن زمان پیش‌بینی کرد که تصمیم  کین برای بایکوت سخنرانی می‌تواند سال‌ها طنین‌انداز باشد.

لازم به ذکر است که کین توسط سازمان جی‌استریت حمایت شده است. این سازمان رادیکال جناح دموکرات آمریکا توسط جورج سوروس تامین مالی شده و به‌طور جدی به عنوان یک سازمان ضداسراییلی  شناخته می‌شود، چرا که همواره مخالف تمامی تلاش‌های اسرائیل در جهت دفاع از خودش در برابر ترور بوده است.   

زمانی که اسرائیل نیاز به مصونیت در برابر توافقی داشت که دولت اوباما هیچ قصدی برای اعمال زور به ایران در آن  و ایران نیز هیچ قصدی برای نگه داشتن تعهدهایش در آن  توافق نداشت، کین به نوعی صحنه را ترک کرد و در حقیقت سیاست را ورای واقعیات و اصول سیاست خارجی قرار داد. او با این کار سعی داشت خودرا به عنوان یک طرفدار اسرائیل نشان دهد. 

مانند هیلاری کلینتون که دوران وزارت امور خارجه‌اش را  در زمان مذاکره یا افراط‌گرایان ایرانی در زمان احمدی‌نژاد آغاز کرد و کسی که از توافق با ایران حمایت می‌کند، کین نیز به نگرانی‌های اسراییلی‌ها بی‌اعتنا است.

کین حتی به فیلی‌باستر دموکرات‌ها برای جلوگیری از رای مجلس سنا در خصوص توافق ایران پیوست. او در تدوین لایحه معروف به «لایحه کورکر» همکاری کرد اما بعد از آن از اعطای مجوز به  کنگره برای  یک نظارت ساده اجتناب کرد.

در بیانیه‌ای در ارتباط با توضیح رای خود؛ او خودش را به عنوان یک حامی توافق هسته ایران معرفی کرده و توافق هسته‌ای را در راستای بهبود چشمگیر وضع موجود موثر خوانده است.

ادعای طرفداری اسرائیل از سوی کین تنها در حرف است. زمانی که باید روی او حساب کنید او در جبهه دیگری می‌جنگد.

کد خبر : ۳۹۳۶۴۸