خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور:

امروزه نیروی انسانی شاخص توسعه‌یافتگی است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور پیشرفت کشور در حوزه‌های فناوری را به دلیل وجود نیروهای انسانی کارآمد دانست و گفت: این عامل می‌تواند در خدمت نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور باشد.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری در دیدار با سفیران و سرکنسول‌ جدید کشور با اشاره به پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری، اظهار کرد: زمان تمرکز بر منابع طبیعی و سخت‌افزاری به پایان رسیده است و امروزه قدرت کشورها بر مبنای شاخص توسعه‌ یافتگی نیروی انسانی و نیروهای خلاق و کارآفرین سنجیده می‌شود.

او با اشاره به توسعه کشور در حوزه‌های مختلف فناوری یادآور شد: پیشرفت‌های چشمگیر کشورمان در حوزه فناوری‌های جدید و بخصوص در حوزه فناوری نانو، زیست‌فناوری و سلول‌های بنیادی به دلیل توجه به کارآمدی نیروی انسانی و ایجاد اکوسیستم نوآوری بوده است و ابزارهای قانونی و منابع معاونت علمی در خصوص تعاملات بین‌المللی با در نظر گرفتن این عناصر مهم می‌تواند در خدمت نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور باشد.

این جلسه با حضور معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و به میزبانی و دعوت مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت خارجه و در چارچوب برنامه اقدام مشترک امضا شده بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه (در مردادماه 1393) برگزار شد.

کد خبر : ۳۹۳۸۱۱