خبرگزاری کار ایران

هرکسی مالی برده، خودش آن را برگرداند؛

هشدار سخنگوی قوه قضاییه در موضوع فیش‌های حقوقی+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۳۹۳۸۳۵

سخنگوی قوه قضاییه در موضوع فیش‌های حقوقی به کسانی که پول بیت‌المال را برده‌اند هشدار داد هرکسی مالی برده، خودش آن را برگرداند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی، با بیان اینکه مسئله دریافت‌ها منحصر به حقوق نیست، خاطرنشان کرد: این مسئله در وام‌های با سود پایین، پاداش‌ها و مسائل دیگر هم وجود داشته است لذا دستگاه‌ها باید مراقب باشند به صرف فیش‌های حقوقی اکتفا نکنند.

معاون اول رییس قوه قضاییه تصریح کرد: این موضوع قابل اغماض نیست و مشمول مرور زمان نخواهد شد، چرا که ذهن مردم در این حالت به این سو می‌رود که قصد برخورد نیست، لذا باید رسیدگی و برخورد با این موضوع تسریع شود.

همگی قصور داشته‌ایم

او با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی به عنوان اقدامی تبعیضی و ناروا گفت: نباید برخورد جناحی با این قضیه بشود. گاهی از بان کسی حرف‌های جناحی گفته می‌شود که مثلا مشاور دولت هم هست. اگر کاری صورت گرفته، حتما باید جلوی آن گرفته شود و با تمام کسانی که کوتاهی داشته‌اند، باید برخورد شود.

محسنی اژه‌ای افزود: انصاف هست که بگوییم همه نوعی غفلت داشته‌ایم؛ حراست‌ها دیوان محاسبات و ... همه ضعف داشته‌اند. بازرسی کل می‌گوید بیش از پنجاه مورد را اعلام کرده‌ام؛ دیوان محاسبات می‌گوید فلان کس دو جا حقوق می‌گیرد؛ یا فلان کس حق جلسه اضافی گرفته اما اینکه حقوق فردی ۵۰ یا ۶۰ میلیون بوده است را ما واقعا نشنیده بودیم. لذا باید پذیرفت همگی قصور داشته‌ایم، پس باید تدارک دیده شود تا برخورد جدی صورت گیرد.

هرکسی مالی برده، خودش آن را برگرداند

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: درآمدها باید مشخص شود؛ باید در دادگاه تخلف مشخص شود، مجرم برکنار شود، مجازات شود اما آنچه حداقل قضیه است، بازگردادندن وجوه است و ما توصیه می‌کنیم کسانی که اموال را اینگونه اخذ کرده‌اند، خودشان بازگردانند، چراکه اگر پرونده تشکیل شد و جرمی متوجه فرد بود، ممکن است برایشان مناسب نباشد.

انتهای پیام/
امیر غفارزاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز