خبرگزاری کار ایران

با انتشار متنی؛

امیرعبداللهیان جنایت تروریستی در کابل و بغداد را محکوم کرد

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با انتشار متنی جنایت تروریستی در کابل و بغداد را محکوم کرد بر لزوم برعهده گرفتن نقشی فعال‌تر توسط پارلمان‌های جهان در راستای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با انتشار متنی ضمن محکومیت جنایات تروریستی اخیر در کابل و بغداد، نوشت: باید همه ظرفیت‌های جهانی را فعال کرد تا اطمینان حاصل شود که تروریست‌ها در پایان راه خود هستند و هیچ جایی در آینده نخواهند داشت.

در ادامه این متن آمده است: تداوم خطای راهبردی برخی بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مانع جدی تحقق صلح و مبارزه با تروریسم است. بهره‌گیری کشورها از همه ظرفیت‌های دیپلماسی پارلمانی، رسمی و عمومی برای کمک به تحقق صلح و ثبات و رفاه ملت‌ها در شرایط تاریخی کنونی یک ضرورت است. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی از ظرفیت بالایی برای کمک به این اهداف برخوردار است.

همکاری‌های مشترک تهران-مسکو در زمینه مبارزه با تروریسیم و کمک به سوریه به طور قوی ادامه خواهند یافت. تقویت همکاری‌های پارلمانی و حضور فعال و موثر نمایندگان مجلس در مجامع بین‌المللی مورد تأکید ویژه رئیس مجلس در دوره جدید است که با همکاری وزارت امور خارجه و سفرای کشورمان انجام خواهد شد. پارلمان‌های جهان ازجمله کشورهای اسلامی و پارلمان اروپا می‌توانند نقش فعال‌تری در کمک به موضوع مبارزه با تروریسم ایفا کنند.

کد خبر : ۳۹۳۸۵۴