خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور:

دولت در این سه سال، به خوبی از حقوق شهروندی مردم صیانت کرد

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد، هدف دولت درافق ۱۴۰۴ است، گفت: دولت، مصمم به ارتقای شاخص‌های اقتصادی و توسعه در کشور است.

 به گزارش ایلنا، محمد حسین مقیمی  با اشاره به مهم‌ترین وعده‌های رییس جمهور به مردم در انتخابات ریاست جمهوی سال ۱۳۹۲ گفت: برقراری امنیت کامل در کشور یکی از مهم‌ترین وعده‌های روحانی بود که خوشبختانه این وعده محقق شده و حتی در مرزی‌ترین نقاط کشور نیز شاهد امنیت کامل هستیم.

وی افزود: علیرغم وجود مشکلات امنیتی و ناامنی‌های متعدد در کشورهای همسایه شرقی و غربی کشور و حتی برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران جزیره بسیار امنی است که بدون داشتن مشکلات آنچنانی، در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند.

 وی در همین راستا تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی در تلاشند که با یکسری اقدامات؛ فضای حاکم در داخل جمهوری اسلامی را ناامن جلوه دهند ولی ما نیز در سایه همکاری‌های بسیار خوب نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، تصمیمات مناسبی اتخاذ کرده و برخورد لازم و به موقع را انجام داده‌ایم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به بخشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه حقوق شهروندی و تحقق مطالبات مردم از ریاست جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اظهار کرد: روحانی همیشه مصمم به اجرای مر قانون و جلوگیری از تضییع حقوق قانونی مردم است. تیم دولت نیز در طول این سه سال، به خوبی از تمامی حقوق شهروندی مردم صیانت کرده است.

 مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی در کشور را یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در زمان فعالیت چهارساله اول دولت تدبیر و امید عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه در انتخابات هفت اسفند سال گذشته، تمامی گروه‌ها، تشکل‌های سیاسی و احزاب رسمی کشور وارد حوزه شده و به خوبی با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات، نقش‌آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، هیچ‌گونه مشکل امنیتی و انتظامی را در کشور شاهد نبودیم، گفت: خوشبختانه همکاری و هماهنگی بسیار خوبی در بین هیات نظارت و هیات اجرایی انتخابات، وجود داشت که امیدواریم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نیز شاهد همین رویه باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: در زمان تحویل دولت؛ مشکلات و معضلات اجتماعی در کشور بیداد می‌کرد. بر اساس قرارداد فیمابین وزارت کشور و برخی از دانشگاه‌ها، مطالعه‌ای کارشناسی با هدف بررسی معضلات و مشکلات اجتماعی در کشور منعقد و بر اساس نتایج آن، اقدامات بسبار خوبی در کشور انجام شده است.

 مقیمی در ادامه سخنان خود از وجود تورم ۴۳ درصدی در زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در کشور خبر و ادامه داد: تحریم‌ها نیز بر مشکلات کشور افزوده بود. بعد از استقرار دولت تدبیر و امید، شاهد کاهش نرخ تورم از ۴۸ به ۹.۲ درصد هستیم. نرخ رشد منفی ۶.۸ درصد نیز به یک درصد مثبت تبدیل شده که حاکی از عملکرد بسیار خوب تیم اقتصادی دولت است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید مصمم است که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های ملی، شاخص‌های توسعه و اقتصادی را ارتقا دهد.

وی از کاهش دو درصدی نرخ بیکاری از ۱۳ به ۱۱ درصد در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تمامی تلاش دولت؛ دستیایی به رشد اقتصادی هشت درصد در افق سال ۱۴۰۴ است و در این زمینه نیز تاکنون اقدامات بسیار خوبی علیرغم کمبود منابع مالی و فشارهای اقتصادی داشته است.

مقیمی، میزان صادارت نفت به برخی از کشورها را قبل از اجرایی شدن برجام، یک میلیون بشکه نفت اعلام کرد و تصریح کرد: قبل از اجرایی شدن برجام، بیش از ۵۰ درصد مبالغ فروش نفت، یا به کشور بازنمی‌گشت و یا به اشکالی دیگر برمی‌گشت که مورد رضایت نبود.

 به گفته وی، در دوره پسابرجام، شرایط برای افزایش تعاملات با کشورهای دیگر و بخصوص خرید و فروش از بازارهای مختلف جهانی فراهم شده است. دولت نیز در تلاش است تا دستاوردهای اجرای برجام را بیش از پیش به شکل ملموس و عینی به مردم اطلاع‌رسانی کند.

 وی با اشاره به تصمیم دولت به تخصیص ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع بانک‌ها به واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار اظهار کرد: نباید این پول‌ها صرف ویلاسازی و هتل‌سازی در خارج از کشور و یا واردات بی‌رویه همچون واردات ماشین‌های لوکس شود بلکه باید تمامی این منابع، صرف تقویت تولید ملی شود.

کد خبر : ۳۹۵۱۴۳