خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

حقوق‌های نجومی احساسات مردم را جریحه‌دار کرد

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: حقوق‌های نجومی احساسات مردم را جریحه‌دار کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برکات امام صادق (ع) اظهار کرد: امام صادق با عظمتی علمی خود مورد شدیدترین ظلم‌ها قرار گرفت و هفت بار ایشان را احضار کردند و حتی خانه ایشان را به آتش کشیدند و زمانی هم با پای برهنه این امام بزرگوار را از منزل ربودند. امروز هم می‌دانیم که قبر امام مظلوم ما در میان وهابیون غریب مانده است.

او در ادامه با دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه پیش روست؛ ادامه داد: مقام زن و بانون در اسلام بالاترین مقام‌هاست. کجای غرب سراغ دارید مزار یک دوشیزه‌ پناه مردم باشد.

صدیقی خاطرنشان کرد: همچنین سالگرد شهادت شیخ فضل‌الله نوری پیش روست. او می‌دانست به دار کشیده می‌شود و آمادگی این راهم داشت؛ و می‌گویند این شعر را زمزمه می‌کرد «در مدرسه کس را نرسد دعوی توحید / منزلگه مردان موحد سر دار است» ایشان را بعد از ۱۸ ماه که قبر را نبش کردند؛ می‌گویند کفن تازه بود. آیت‌الله بهجت نقل می‌کردند تا صبح صدای تلاوت قرآن را از آن می‌شنیدیم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران به سالگرد رحلت آیت‌الله مشکینی به عنوان یکی از مربیان صاحب‌نفس و دل از دنیاکنده اشاره و خاطرنشان کرد: داماد ایشان آقای ری‌شهری می‌گفتند ایشان امید داشتند ملائلک و عزراییل جان ایشان را نگیرند و می‌خواستند خود خدا جان ایشان را بگیرند.

او در ادامه گفت: حادثه هولناکی که سعودی‌ها پرونده سیاه خود را با آن ننگین‌تر کردند؛ حمله به روستایی در استان تعز در یمن بود که مسجدی در آن منفجر شد و مردم قتل‌عام شدند و بدن‌های مردگان را مثله کردند. قبر عارفی که مورد احترام بود را نبش کردند و بدن او را تکه تکه کردند.

صدیقی متذکر شد: فاجعه‌ای که در افغانستان اتفاق افتاده است را تسلیت می‌گویم، عده‌ای به عنوان «جنبش روشنایی» مطالبه حق کرده بودند اما فاجعه‌ای اتفاق افتاد و هشتاد نفر کشته شدند. طالبان این اقدام را برعهده نگرفت. سازمان ملل باید بفهمد این حادثه کار چه کسی بود.

او تاکید کرد: موادی در این حادثه تروریستی کشف و ضبط شده که این مواد فقط در اختیار حکومت‌ها قرار دارد و البته سازمان بین‌الملل نیز سکوت کرده که این بی‌عرضه‌گی سازمان‌های حقوق بشر و بین‌المللی را نشان می‌دهد که در جریان مسائلی چون افغانستان و یمن هیچ وجودی ندارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به حقوق‌های نجومی اشاره و تصریح کرد: حقوق‌های نجومی احساسات مردم را جریحه‌دار کرد. ما ادعای حکومت اسلامی داریم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه این فاصله‌های طبقاتی و این نوع تعرض به بیت‌المال در خور نظام نیست، گفت: مردم به این افراد رای داده‌اند که امانتدار بیت‌المال باشند. مردم می‌خواهند ببینند مسئولان در مقابله با چنین حقوق‌هایی چه می‌کنند. توقع مردم این است که کسانی که برخلاف چارچوب قانونی از بیت‌المال بیش از حد مجاز پول برداشت کرده‌اند، محاکمه شوند و اگر کسی خلاف انصاف و عدالت رفتار کرده این پول‌ها باید به بیت‌المال برگردد.

وی با بیان اینکه برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی باید آغاز یک حرکت عدالت‌‌محور باشد، تصریح کرد: نباید فقرا محروم شوند چراکه امروز مردم در مسائل ازدواج و اشتغال خود درمانده هستند و در این فضا که گروه زیادی از مردم ما با گرفتاری‌های مختلف دست و پنجه نرم کنند عده‌ای بخواهند از بیت‌المال این گونه برداشت کنند قابل قبول نیست. توقع ما از مسئولان این است که فرمایش‌های مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و مردم را هرچه زودتر از این انتظار بیرون بیاورند.

وی در مورد قضیه بحرین نیز گفت: در قضیه بحرین ما شاهد بدترین برخوردها با جوانان و مردمی هستیم که نه اسلحه به دست گرفتند و نه جایی را به آتش کشیدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم را خلاف قانون بین‌المللی و اسلام عنوان کرد و گفت: حکومت آل‌خلیفه با این حرکت‌ها گور خود را می‌کند و مردم بحرین تحمل نخواهند کرد. حکومت بحرین بداند که در امان نخواهد بود.

کد خبر : ۳۹۵۴۷۹