خبرگزاری کار ایران

پیام رییس بنیاد شهید به مناسبت تشییع شهدای دفاع مقدس:

ملت قدرشناس ایران به داشتن اسوه‌هایی همچون شهدا به خود می‌بالد

نماینده ولی فقیه و معاون رییس جمهور در پیامی به مناسبت تشییع پیکر مطهر شهدا در سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: ملت قدرشناس ایران به داشتن چنین اسوه هایی به خود می بالد که مشی بزرگی و اراده و ایمان راستین شان سر مشق همه انسان های آزاده امروز است.

به گزارش ایلنا در بخشی از پیام حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی آمده است: ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت، شکوه و عظمت خود را در عرصه های مختلف به معرض نمایش گذاشته است.

وی خاطر نشان کرد: شهدای غیور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عشق الهی و اعتقادی وصف ناپذیر و پیروی از رهبر و ولی خویش؛ خون خود را در راه حفظ و پایداری آرمان ها و ارزشها نثار نمودند و استقلال و اقتدار امروز ملت شریف ایران به پشتوانه این میراث ارزنده به دست آمده و ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت، شکوه و عظمت خود را در عرصه های مختلف به معرض نمایش گذاشته است.

این مقام بنیاد شهید افزود، فرازهای تابناک تاریخ پر افتخار ما مرهون ایثار و جانفشانی آن قهرمانان و اسطوره های ماندگار است و این سرزمین همواره بلندآوازگی این حماسه سازان و دریا دلان را در خاطر خود جاودان خواهد داشت.

وی ادامه داد، امروز همچنین همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) شاهد حضور شهدای معززی هستیم که در شهرهای مختلف پیکر مطهر و معطرشان با دست های مهربان و نگاه پر از عطوفت مردم عزیزمان تشییع می شود لذا ضمن عرض تسلیت این روز به ملت شهید پرور و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، بر ساحت ایمان تمام شهدای ایران اسلامی ادای احترام می کنم؛ باشد که در رهروی از شهدا و پاسداشت خون مطهر ایشان توفیق افزون یابیم و راه به فلاح و سعادت بجوئیم.

شهیدی در پایان پیام خود خاطر نشان کرد، نهم مرداد ماه همچنین یادآور جنایت دیگری از رژیم آل سعود در به خاک و خون کشیدن حجاج مظلوم ایرانی در سال ۱۳۶۶ است که به شهادت شماری از هم میهنانی منجر شد که به شوق دیدار معشوق رهسپار سرزمین امن الهی شدند و یاد آنها همواره نزد ملت شریف ایران زنده خواهد ماند.

آیین بدرقه و تشییع پیکر ۱۲۷ تن از شهدای دوران دفاع مقدس امروز با حضور پرشور مردم و جمعی از مسئولان در ۲۳ استان کشور از جمله تهران برگزار شد.

پیکرهای مطهر این شهیدان والامقام در عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس از جمله شرهانی، بازی دراز، کوشک، ام الرصاص، میمک، عین خوش، مجنون، شرق بصره، هورالعظیم، هورالهویزه (شرق دجله)، حاج عمران، چیلات، جاده خرمشهر، پنجوین و قبرستان الکرخ عراق کشف شده بودند.

کد خبر : ۳۹۵۶۵۱