خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و تونس برگزار می‌شود

سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تونس در سال جاری به میزبانی تونس برگزار می‌شود.

 به گزارش ایلنا، در دی ماه سال ۹۳ دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین ایران و تونس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر بازرگانی و صنایع دستی تونس با تاکید بر  گسترش توسعه و گسترش مناسبات تجاری، اقتصادی و بازرگانی دو کشور  در تهران برگزار شد.

وزیر خارجه کشورمان نیز در تابستان ۹۴ به تونس سفر و با مقامات عالی‌رتبه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

کاردار سفارت تونس در تهران در گفت‌وگویی با سایت شورای همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اعلام کرد: کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور به زودی تشکیل می‌شود و هیأتی اقتصادی و تجاری به این کشور سفر خواهد کرد. وی از شورای همکاری‌های اقتصادی ایران و افریقا دعوت کرد تا در این برنامه مشارکت و حضور داشته باشد.

تونس در شمال آفریقا و جنوب دریای مدیترانه قرار دارد که از غرب با الجزایر و از شرق و جنوب با لیبی هم‌مرز است. کشاورزی، معادن و منابع طبیعی، جهانگردی و صنعت نفت در اقتصاد تونس نقش مهمی دارند. این کشور دارای منابع انرژی هم‌چون نفت، گاز طبیعی و معادن فسفات، آهن، روی و سرب است. تولیدات این کشور بیشتر شامل مواد شیمیایی، پارچه، برق و سیمان است.

دولت تونس در راستای بازسازی ساختارهای اقتصادی و به خصوص کشاورزی خود سرمایه‌ زیادی در سال ۲۰۱۶ اختصاص داده است. بخش اصلی صادرات تونس محصولات کشاورزی است و این کشور اولین تولیدکننده زیتون و روغن زیتون در جهان است.

کد خبر : ۳۹۵۷۲۷