خبرگزاری کار ایران

بیانیه کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب به‌مناسبت آغاز کار فراکسیون زنان مجلس

کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت آغاز به کار فراکسیون زنان مجلس دهم نسبت به موفقیت این فراکسیون اظهار امیدواری کرد.

به گزارش ایلنا متن این بیانیه به شرح ذیل است:

اکنون که با حضور پرشور ملت ایران در انتخابات مجلس دهم فصل تازه­ای از امید و تدبیر در کشور برای رونق اقتصادی و آرامش فراهم شده است و نمایندگان مردم با رسالتی سنگین و مسئولیتی تاریخی برای جامه عمل پوشاندن به خواسته­‌های مردم، لباس وکالت آنان را به تن کرده­اند، ضمن تبریک به خواهران عزیز نماینده و آرزوی توفیق در راه بلندی که در پیش گرفته اند، لازم می­‌دانیم در هم آوایی و همگرایی مطالبات زنان را که با تلاش خواهران شما در مجمع زنان اصلاح طلب استخراج شده در فصول کلی زیر بیان کنیم:

اعضای محترم فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی

حضور بی­‌مانند ۱۷ نفره جمع شما در تاریخ پس از انقلاب اسلامی،  بر­آیند دو عامل مهم روشن­‌بینی عمومی مردم و تلاش­‌های خستگی ناپذیر بسیاری از فعالان حقوق زنان، برای ارتقاء مشارکت زنان در کرسی­‌های نمایندگی بوده است. زنانی که با پوشیدن لباس حمایت از شما، در مسیر هدایت فهرست­‌های انتخاباتی با چالش­‌های جدی روبه­رو شدند، اما ثابت­ قدم و استوار در این عزم بزرگ همراه شما بودند. بسیاری از آنان فارغ از تعلق­‌های صرف سیاسی، به دنبال مشارکت بیشتر زنان در عرصه­‌های تصمیم­‌گیری و قانون­گذاری با درس آموختن از رهبر کبیر انقلاب اسلامی و همدلی مقام معظم رهبری، راه دشوار چانه­‌زنی و جمع­‌آوری رای را طی کردند. هرچند که هنوز هم تا وضع مطلوب فاصله زیاد است. از این­‌رو اکنون که نماینده این ملت بزرگ شده­‌اید، دستانتان را برای همراهی با آنان که فارغ از گرایش­‌های سیاسی برای تامین حقوق زنان تلاش می­‌کنند، گره بزنید.

نمایندگان محترم عضو فراکسیون زنان

 مجلس کارگاه تولید قوانین پاسخگوی مطالبات مردم است. از این­‌رو شناخت مطالبات مردم و ساماندهی آنها برای رسیدن به قوانین مطلوب، ارزنده­‌ترین خدمت شما برگزیدگان ملت در حوزه زنان است.از آنجا که زنان جامعه با نگاهی رو به پیش، برای فرستادن شما به مجلس، حضور پرشور و اثرگذار شما را خواستار شده­‌اند، ضروری است بر مبنای این مهم، گام­‌هایتان  پرتوان و پرشور در صحن علنی و کمیسیون­‌های تخصصی بر داشته شود.

نمایندگان عزیز عضو فراکسیون زنان

به بیان امام فقید ما، مجلس عصاره فضایل ملت است، پس فراکسیون زنان که بخش جهت­‌دهنده و هدایت­گر توان نمایندگان در جهت کاهش مشکلات سیاسی و اجتماعی زنان است ،باید کانون عصاره­ ها بوده و فرصتی ارزشمند برای بهره­ گیری از ظرفیت­‌های قانون­گذاری در جهت منافع مردم باشد.

فراکسیون زنان به­‌عنوان یک نهاد درون­‌مجلسی پرجوش و پر توان می­‌تواند در کنار کمیسیون­‌های تخصصی، راه­‌های اثرگذاری بر روند قانون­گذاری را شناسایی و با اتکا به مطالبات زنان و نهادهای زنان رویکرد موثر را ارائه کند.

کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب خواستار آن است:

که نشست­های مشترک برای بیان دیدگاه­‌ها میان فراکسیون و نهادهای زنان در سراسر کشور، به­ صورت دوره­ای برگزار شود. در همین راستا تشکیل دبیرخانه دایمی برای پیگیری مصوبه­‌ها اقدامی شایسته در این زمینه است. فراکسیون می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت‌های مجامع زنان فرصت‌های مناسب برای اقدام را جستجو کند.

کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب خواهان آن است :

که فراکسیون با ارزیابی قوانین مصوب سه دهه گذشته در زمینه مسایل زنان و بررسی انطباق آنها با روح قانون اساسی  فرصتی راهگشا را برای حل مسایل زنان بدست آورد. دراین خصوص مطالعات صورت گرفته راهگشا است .

کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح‌طلب خواهان آن است :

تا تلاش همه­‌جانبه برای ارتقاء مشارکت زنان در سطوح تصمیم‌سازی و تصمیم­گیری با تاکید بر روند قانون­گذاری صورت پذیرد و فراکسیون زنان در این عرصه پیشگام باشد . دراین راستا ضروری است با توان شما قوانین مناسب در جهت مکلف کردن قوه مجریه به بهره‌گیری از ظرفیت‌های زنان در عرصه مدیریت ارشد فراهم شود.

کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح‌طلب خواهان آن است:

تا با بهره­‌گیری از ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس و مطالعات صورت گرفته در مراکز علمی-پژوهشی دانشگاهی، برای تنظیم طرح­‌های روبه پیش در سه حوزه: اشتغال زنان، استحکام بنیان­‌های خانواده با تاکید بر نقش­ه‌ای سه­‌گانه مادری، پدری و همسری و نیز بهداشت و سلامت زنان فراکسیون زنان فعالانه اقدام کند.

کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب خواهان آن است:

فراکسیون زنان با بهره­‌گیری از روش­های تعاملی با فراکسیون­‌های دیگر با هدف ارتقای سطح مبادلات حقوقی و قانونی در جهت بهبود شرایط شغلی زنان در نهادهای مختلف با بهره­‌گیری از ظرفیت‌­های گوناگون نهادهای مدنی زنان گام های موثر را بردارد .

امیدواریم با توجه به نکات مورد اشاره، فرصت­‌های تعامل  شورای زنان بنیاد و فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بیشتر و فرآیند همکاری گسترش یابد.

 با آرزوی موفقیت فراکسیون زنان مجلس دهم شورای اسلامی

کد خبر : ۳۹۶۵۵۱