خبرگزاری کار ایران

بروجردی در کنفرانس خبری:

خلاء ریاست جمهوری لبنان، یک مسئله داخلی است

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس در کنفرانس خبری بعد از دیدار با رئیس مجلس لبنان گفت: انتخابات ریاست جمهوری لبنان یک مساله داخلی است و این خلأ در یک توافق لبنانی-لبنانی پر خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه المنار لبنان، روز گذشته در حالی دیدار دو روزه رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی ایران از لبنان خاتمه یافت که این دیدارها با هدف تاکید تهران بر یکپارچگی لبنان صورت گرفت.

در روز دوم این سفر ، بروجردی با تمام سلام نخست وزیر لبنان دیدار داشت.

به گفته یکی از مقام‌های ارشد ایران، این کشور از لبنان یکپارچه حمایت کرده و در هر مقیاسی آماده استحکام روابط بین دو کشور است.

روز سه شنبه بروجردی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار داشته و بر اهمیت معضل جای خالی رئیس جمهور در لبنان و اینکه ایران در این مساله دخالتی ندارد، تاکید کرد.

او در کنفرانس خبری بعد از دیدارش با رئیس مجلس لبنان تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری یک مساله داخلی است و این خلأ در یک توافق لبنانی-لبنانی پر خواهد شد

بروجردی با بیان اینکه ما امیدواریم این معضل به زودی مرتفع شود، اضافه کرد: لبنان از لحاظ مقیاس، کوچک، اما از لحاظ نقش منطقه‌ای بزرگ است.

به گزارش المنار لبنان، در روز اول سفر، بروجردی گفته بود که کشورش آماده حمایت از ارتش لبنان است اما ایران در امور داخلی لبنان دخالت نمی‌کند.

کد خبر : ۳۹۶۹۷۵