خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون شوراها:

نیمی از درآمد تهران مربوط به شهرداری است/ درآمدها برای مردم هزینه نمی‌شود

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در حاشیه بازدید از پروژه در حال ساخت دریاچه در لواسان، گفت: با وجود کسب درآمد بالای استان تهران، این درآمدها برای مردم شهر تهران هزینه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، پروانه مافی در حاشیه بازدید از پروژه دریاچه‌ها در لواسان، با تاکید بر شکل‌گیری روحیه همکاری و سرعت عمل در ساخت پروژه‌های عمرانی گفت: منطقه شمیرانات و لواسان علی‌رغم برخورداری از ظرفیت‌های منطقه‌ای بالا در طول سال‌ها در حوزه شهری چندان پیشرفت نداشت است اما خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که پروژه‌های عمرانی یکی پس از دیگری در حال اجرا و ساخت است.

او ضمن اظهارامیدواری نسبت به برطرف شدن دغدغه‌های مردم محلی، اعلام کرد: امیدوار هستیم نگاه مردمی و محلی نیز در ساخت پروژه‌های بلند مدت ملی و منطقه‌ای در نظر گرفته شود و شاهد نتایج مثبتی باشیم.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم با تاکید بر لزوم توجه به حفاظت از محیط زیست و رعایت حفظ اکوسیستم منطقه، خاطرنشان کرد: همواره حفظ محیط‌زیست و توجه به زیبایی‌های طبیعت و اکوسیستم محلی یکی از دغدغه‌ها بوده است. علاوه بر سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه‌های دریاچه، باید به مسئله حفظ محیط زیست توجه ویژه‌ای شود. به‌ویژه در مورد لواسان رعایت جوانب مسیر حرکت ماهی‌های قزل‌آلا و دیگر موارد محیط‌زیستی از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدوار هستیم با همفکری و همراهی سازمان‌های دست‌اندکار برخی موانع و مشکلات مربوط به مسائل محیط زیستی برطرف شود.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه با انتقاد از همسان نبودن درآمدها و بودجه‌های شهری در استان تهران، یادآور شد: متاسفانه درآمدها و هزینه‌کردها در شهر تهران برابر نیست، تهران بین ۳۱ استان کشور بالاترین درآمد را دارد، اما کمترین بودجه به استان تهران تعلق می‌گیرد.

مافی در پایان خاطرنشان کرد:  با وجود کسب درآمد بالای استان تهران، این درآمدها برای مردم شهر تهران هزینه نمی‌شود. درآمد شهرداری تهران نیمی از درآمدهای استان تهران را شامل می‌شود. این مسائل باید با تامل بیشتری مورد بررسی قرار گیرد است و با صرف زمان، این مشکلات مرتفع شوند.

کد خبر : ۳۹۷۰۱۷