خبرگزاری کار ایران

دیدار وزیر ارتباطات و رییس‌جمهور آذربایجان در آستانه سفر روحانی به باکو

وزیر ارتباطات‌و‌فن‌آوری اطلاعات کشورمان در آستانه سفر قریب‌الوقوع روحانی به باکو با رییس‌جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزاش ایلنا، در دیدار وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشورمان با رییس‌جمهور آذربایجان، دو طرف بر اهمیت راهگذر شمال - جنوب و اتصال راه‌آهن تاکید کردند.

الهام علی‌اف هم با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رییس‌جمهور کشورمان به باکو آن را نشان دهنده روابط عالی دو کشور دانست.

در این دیدار، الهام علی‌اف با اشاره به سفر رییس‌جمهور کشورمان به جمهوری آذربایجان در اوایل هفته آینده، گفت: از ملاقات با جناب آقای روحانی، رییس‌جمهور ایران، خوشحال هستم و سفر او به جمهوری آذربایجان بعد از سفر چند ماه پیش من به جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده روابط عالی دو کشور است.

در این دیدار دو طرف بر اهمیت کریدور شمال - جنوب و اتصال راه‌آهن‌های دو کشور تاکید و اعلام کردند که این طرح‌ها با استقبال کشورهای منطقه مواجه شده و با تکمیل آن‌ها، علاوه بر دو کشور دیگر کشورهای منطقه نیز از اجرای آن‌ها بهره‌مند خواهند شد.

محمود واعظی، رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان هم در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رییس‌جمهور کشورمان به رییس‌جمهور آذربایجان، اهمیت سفر قریب‌الوقوع رییس‌جمهور کشورمان به باکو را از ابعاد مختلف مهم خواند.

وی سفرهای متقابل رییسان‌جمهوری را نشانگر سطح بالا و توسعه پویا روابط جمهوری آذربایجان و ایران توصیف کرد.

در این دیدار مسایل مربوط به روابط سیاسی و اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، همکاری دو کشور در حوزه دریای خزر بررسی و در خصوص چشم‌انداز روابط در صنعت نفت و گاز، حوزه‌های حمل و نقل، سرمایه‌گذاری، امور مالی، بانکداری، کشاورزی، گردشگری و بهداشتی تبادل نظر شد.

الهام علی‌اف نیز از پیام سلام حسن روحانی ابراز قدردانی کرد و خواستار ابلاغ پیام سلام وی به رییس‌جمهوری ایران شد.  

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشورمان و رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان روز گذشته برای دیدار دو روزه و انجام مقدمات سفر رسمی قریب‌الوقوع حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران به جمهوی آذربایجان در راس هیاتی وارد باکو شد.

کد خبر : ۳۹۷۰۵۹