خبرگزاری کار ایران

بازتاب متفاوت سفر هیات پارلمانی در رسانه‌های لبنان

سفر هیات پارلمانی ایران به لبنان بازتاب مختلفی در رسانه‌های لبنان داشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سفر هیات پارلمانی ایران به لبنان به ریاست علاءالدین بروجردی در برخی رسانه های لبنانی بازتاب متفاوتی داشته است؛ خبرگزاری «یا لبنان» در گزارشی نوشت:  این در حالی است پیشنهاد ارسال کمک‌های ایران به لبنان در سفر اخیر هیات پارلمانی ایران تکرار شده است.

این خبرگزاری با بیان بخش‌هایی از اظهارات  بروجردی رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در کنفرانس خبری در سفر دو روزه او به لبنان نوشته است که پیش از این هم ایران به لبنان کمک کرده است.

«یا لبنان» ادامه داد: اولین بار در سال ۲۰۱۰  ایران چنین پیشنهادی داد، اما بر اساس گزارش‌های داده شده مذاکرات بعد از این پیشنهاد بی‌نتیجه بوده است. 

این رسانه لبنانی گفته است که بسیاری از مقام‌های لبنان نظیر وزیر دفاع که در این مذاکرات شرکت داشته‌اند با پیشنهاد ایران مخالفت کرده‌اند.

این رسانه همچنین در تحلیلی اشاره کرده که هفته گذشته یکی از مقام‌های کلیدی حزب‌الله به آنها گفته است که میشل عون می‌تواند رییس جمهور بعدی باشد. او کسی بود که باعث تیرگی روابط سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان با عربستان سعودی شد. 

«یا لبنان» همچنین در تحلیل روابط ایران و لبنان اینگونه آورده است که به گفته‌های تحلیلگران، ایران و حزب‌‌الله نمی‌خواهند در شرایط کنونی و تا زمانی که رای کافی برای میشل عون جمع نشده است،  رییس‌جمهور لبنان انتخاب شود.

این ادعا در حالی مطرح شده است که علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس در کنفرانس خبری بعد از دیدار با رئیس مجلس لبنان گفته است که انتخابات ریاست جمهوری لبنان یک مساله داخلی است و این خلأ در یک توافق لبنانی-لبنانی پر خواهد شد.

کد خبر : ۳۹۷۱۶۸