خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در مراسم افتتاح بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی نور شهریار:

برخی خود را کنار کشیده و تنها دولت را نقد می‌کنند/هرجا نیاز باشد رهبری تذکر می‌دهند

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۲۰۰ تختخوابی نور شهریار با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به شهرستان شهریار ضمن افتتاح این بیمارستان، به همراه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش های مختلف این مرکز درمانی بازدید کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین در آیین افتتاح این بیمارستان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید از ابتدای کار اولویت هایی را برای خود مشخص و ضمن شناسایی مسائل اصلی کشور بر حل این مسائل تمرکز ویژه کرد.

وی افزود: مهمترین مسئله در بخش سیاست خارجی پرونده هسته‌ای بود و در بخش اقتصاد نیز، دولت تمرکز خود را بر موضوع تورم و بیکاری معطوف کرد و تلاش کرد رونق اقتصادی را به کشور بازگرداند.

جهانگیری ادامه داد: دولت مهمترین مسئله اجتماعی را موضوع درمان تشخیص داد و معتقد بود باید بصورت ویژه بر موضوع بهداشت و درمان تمرکز کند. 

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: دولت تدبیر و امید اولویت‌های کشور را به خوبی تشخیص داد چرا که مدیران این دولت در حقیقت چکیده مدیریت کشور هستند. برخی افراد که به دنبال نابود کردن سرمایه‌های انسانی و مدیریتی این کشور هستند، در حقیقت به مردم ظلم می کنند. 

وی با بیان اینکه امروز هیچ سرمایه‌ای در دنیا مهمتر از سرمایه انسانی نیست، اظهار داشت: یکی از سرمایه‌های انسانی سرمایه مدیریتی است و به همین دلیل رییس جمهور تلاش کرد افراد مجربی را به عنوان مدیران دولت انتخاب کند تا با مشکلات و اولویت های کشور آشنا باشند.

جهانگیری با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در بخش های مختلف گفت: خوشبختانه امروز در بخش سیاست خارجی آرامش خوبی در کشور حاکم است و اگرچه هنوز مشکلاتی وجود دارد اما از تعامل مناسبی با دنیا برخوردار هستیم و فضایی آرام در بخش بین الملل که پیش نیاز هر کار توسعه ای است در کشور حاکم است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به ثبات و آرامش حاکم در اقتصاد کشور گفت: خوشبختانه امروز فعالان اقتصادی قادر هستند وضعیت نرخ ارز و تحولات اقتصادی را پیش بینی کنند و براساس آن به فعالیت اقتصادی بپردازند. 

وی افزود: البته هنوز مشکلاتی نظیر بیکاری وجود دارد اما باید بدانیم که اینگونه مشکلات با معجزه حل نمی شود بلکه راه حل این مسئله افزایش تولید و سرمایه گذاری است.

جهانگیری با اشاره به توفیقات دولت در طرح تحول نظام سلامت گفت: البته این به معنای آن نیست که مشکلی در بخش درمان وجود ندارد اما آنچه مسلم است این است که دولت اهتمام جدی دارد که مسیر صحیح انتخاب شده برای پیشرفت کشور را ادامه دهد و معتقد هستیم هر گونه تردید در ادامه این راه به معنای بازگشت به مشکلات و شرایط سال های گذشته است.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: آنچه می تواند ما را به پیشرفت و توسعه رهنمون سازد، انسجام و وحدت در چارچوب سیاست های روشن است و خوشبختانه این کشور از نعمت رهبر فرزانه انقلاب برخوردار است که هرجا نیاز باشد تذکر و توصیه های لازم را گوشزد می کنند تا چنانچه خطایی وجود داشته باشد اصلاح شود. 

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: شالوده اصلی این سیاست ها این است که مردم، دولت و همه بخش ها باید برای پیشرفت و توسعه کشور به صحنه بیایند و تصور برخی افراد مبنی بر اینکه دولت باید به تنهایی این بار را بر دوش بکشد، تصوری اشتباه است.

جهانگیری افزود: برخی افراد خود را کنار کشیده‌اند و فقط دولت را مورد نقد قرار می‌دهند در صورتیکه باید از خود آنها سوال شود که شما در جایگاه مسئولیت خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه کرده اید و چه خدماتی به کشور ارایه داده اید. 

معاون اول رییس حمهور با قدردانی از سرمایه گذارانی که بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی نور شهریار را احداث کرده اند، گفت: این که این افراد احساس وظیفه کرده‌اند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است و نتایج این کار خیر تا سال‌های سال برای آنها باقی خواهد ماند.

وی برلزوم ورود مردم و بخش خصوصی به صحنه کار و اقتصاد تاکید کرد و اظهار داشت: ما طرفدار بخش خصوصی هستیم و باور داریم که بخش خصوصی باید میدان دار فعالیت های کشور باشد و سیاست نظام این است که بخش خصوصی بتواند در همه عرصه ها حضور و مشارکت داشته باشد.

جهانگیری بر ضرورت شناسایی موانع پیش روی سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: براساس گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کمبود تعداد زیادی تخت بیمارستانی در کشور مواجه هستیم که حل این مشکل تنها از طریق بودجه دولت امکانپذیر نیست و باید بخش خصوصی به میدان بیاید.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: باید حمایت های لازم از بخش خصوصی برای ورود به عرصه بهداشت و درمان انجام شود و امیدوارم که بخش بهداشت و درمان کشور بتواند از توانمندی بخش خصوصی استفاده کند. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گزارشی از وضعیت تعداد تخت های بیمارستانی کشور و مقایسه آن با سایر کشورها ارائه کرد و گفت: در این دولت قول داده ایم ۲۰ هزار تخت بیمارستانی احداث کنیم که امیدوارم تا پایان دولت هر هفته و یا هر دو هفته شاهد افتتاح بیمارستان و مراکز درمانی در کشور باشیم.

دکتر قاضی زاده هاشمی با اشاره به برخی افراد که طرح تحول نظام سلامت را مورد نقد قرار می دهند گفت: یکی از برنامه های خوب دولت اجرای همین طرح بوده است و رییس جمهور به درستی تشخیص داد که نظام سلامت کشور نیازمند تحول است. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین بر لزوم حمایت ویژه دولت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: امیدوارم شاهد رشد فزاینده سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در این بخش باشیم.

کد خبر : ۳۹۷۲۶۵