خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر عراق:

وحدت و انسجام ملی کلید عبور عراق از شرایط حساس کنونی است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، با اشاره به اهمیت ثبات و امنیت در عراق، وحدت و انسجام ملی را عاملی کلیدی در عبور این کشور از شرایط حساس کنونی ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا، سید راجح الموسوی، سفیر کشور عراق در تهران دیروز با حسین امیر عبداللهیان، دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت مناسبات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با عراق، بر استمرار حمایت همه جانبه کشورمان از دولت و ملت عراق در روند مبارزه علیه تروریسم تاکید کرد و دیدارها و مشورت‌های روسای مجالس دو کشور را در شرایط کنونی منطقه حائز اهمیت دانست.

وی با اشاره به اهمیت ثبات و امنیت در عراق، وحدت و انسجام ملی را عاملی کلیدی در عبور این کشور از شرایط حساس کنونی ارزیابی کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به جایگاه مهم مرجعیت، نقش دولت، ارتش و حشد شعبی در عراق را مورد توجه قرار داد و افزود: زمینه بی‌ثباتی در عراق به سیاست‌های مداخله‌گرانه آمریکا و نقش مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه برمی‌گردد.

وی پیروزی های اخیر عراق علیه تروریسم را به دولت و ملت عراق تبریک گفت و مواضع اخیر وزیر خارجه عراق در حمایت از محور مقاومت و تجلیل از نقش بارز سید حسن نصرالله در مقابله با رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری را ستود.

دستیار رئیس مجلس در امور بین‌الملل در ادامه با اشاره به گسترش تروریسم و افراطی گری در منطقه و جهان و فعالیت‌های گروه های ترویستی گفت: در شرایط کنونی منطقه تقویت انسجام و وحدت میان مسلمانان بیش از گذشته ضروری است.

سفیر عراق در تهران نیز در این دیدار با همسو دانستن دیدگاه‌های کشورش نسبت به موضوعات و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و جهان اسلام، همکاری بیشتر در زمینه منافع مشترک دو کشور و نیز جهان اسلام را خواستار شد.

سید راجح الموسوی با اشاره به اهمیت همکاری عراق با جمهوری اسلامی ایران افزود: امنیت عراق و ایران پیوندی ناگسستنی دارد و دو کشور باید کماکان با استفاده از ظرفیت های موجود دینی و فرهنگی برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه بکوشند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، کشورهای اسلامی با همکاری و همبستگی بتوانند در جهت تحقق جایگاه واقعی اسلام در صحنه بین المللی گام بردارند.

سفیر عراق در تهران، در پایان از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و کمک های موثر مستشاران نظامی ایران در مبارزه با تروریسم در عراق، قدردانی کرد.

کد خبر : ۳۹۷۲۹۷