خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور:

تلاش دولت یازدهم بر اظهار نظر آسان فعالان سیاسی بوده است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در حوزه سیاست خارجی هدف دولت یازدهم کاهش تنش‌ها و بهبود روابط با سایر کشورها درجهت تسهیل فعالیت‌ها در درون کشور بوده است.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ناامنی بسیاری از کشورهای جهان، اظهار کرد: دولت در حوزه سیاست داخلی، برقراری امنیت در کشور را از وظایف اصلی خود می‌داند.

وی با بیان این‌که در بحث توسعه سیاسی تلاش دولت یازدهم بر اظهار نظر آسان فعالان سیاسی بوده است گفت: احزاب سیاسی مختلف در دولت تدبیر و امید فعال شده‌اند و این موضوع در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نیز به گونه‌ای نمود داشته است که همه اقشار و احزاب خود را به عنوان پیروز انتخابات می‌شناختند.

وی خاطرنشان کرد: سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور برای دولت تدبیر و امید دارای اهمیت زیادی است و طبق آن باید کشور ایران در سال یک‌هزار و ۴۰۴ به رتبه اول منطقه برسد. یکی از سیاست‌های اصلی دولت پیش‌بردن اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله است.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: در حوزه سیاست خارجی هدف دولت یازدهم کاهش تنش‌ها و بهبود روابط با سایر کشورها درجهت تسهیل فعالیت‌ها در درون کشور بوده است.

وی گفت: اعتیاد، طلاق، معضلات اخلاقی و حاشیه‌نشینی از مهم‌ترین معضلات کشور هستند و دولت به طور جدی به دنبال کاهش این آسیب‌های اجتماعی بوده است.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: بی‌طرفی مجریان برگزاری انتخابات و حق‌الناس دانستن آراء مردم از جمله رویکردهای دولت در زمینه برگزاری انتخابات بوده است.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: کاهش تورم به ۹.۲ درصد و بیکاری به ۱۱ درصد و افزایش رشد اقتصادی از منفی به یک درصد از نتایج اقدامات دولت بوده است.  عبور از رکود و جایگزینی رونق اقتصادی مهم‌ترین کار دولت بوده است و در این جهت از مسئولین اجرایی استان انتظار می‌رود بر هزینه‌ کردن در زمینه‌های مناسب تلاش کنند. مجلس شورای اسلامی توان زیادی دارد و تعامل با نمایندگان مجلس می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد.

کد خبر : ۳۹۷۳۵۵