خبرگزاری کار ایران

آیت الله محمد یزدی

فیش‌های حقوق‌های نجومی اعتماد مردم به حکومت را سست می‌کند

آیت الله محمد یزدی گفت: نخستین بار که پرداخت حقوق های کلان را شنیدم گفتم قطعاً این موضوع اشکال دارد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محمد یزدی با اشاره به اشتغال برخی افراد در مناصب مختلف و دریافت حقوق‌های کلان تصریح کرد: این در حالی است که در کشور ما با جمعیت بیش از ۷۰ میلیون نفر برخی افراد برای گرفتن فقط دو سه میلیون تومان وام با بوروکراسی پیچیده و زمان‌بر مواجهند.

آیت‌الله یزدی گفت: در چنین شرایطی چه معنی دارد که افرادی چند صد میلیون تومان حقوق بگیرند؟ مسلماً این خلاف است حتی طبق عرف نیز این خلاف تلقی می شود حتی اگر قانون مانعش نشده باشد.

وی افزود: حتی افراد تاجر و کاسب نیز وقتی سودهای کلان کسب می‌کنند بلافاصله به آنان می‌گویند یک‌پنجمش را بپردازید و از طرق مختلف مانند مالیات و وجوه شرعیه محدودش می‌کنند.

رئیس اسبق قوه قضائیه پرداخت حقوق های کلان را برای پرداخت کنندگان و دریافت کنندگان قطعاً خلاف شرع دانست و تصریح کرد: نتیجه این پرداخت‌ها این می‌شود که آقایی که ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون حقوق می‌گرفته است در شمال ویلا دارد، در مشهد صاحب خانه است، چندین دستگاه خودرو دارد و باز هم سیر نمی‌شود و این ناشی از طبع دنیاست.

آیت الله یزدی موضوع استفاده از رانت‌ها را برای این افراد بیش از حقوقشان مطرح دانست و تاکید کرد: قوه قضائیه قطعاً باید به این پرونده‌ها رسیدگی کند گرچه همانطور که آیت الله آملی لاریجانی و دادستان کل کشور اعلام کرده‌اند رسیدگی می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فهرست ۵۱ نفره از دریافت کنندگان حقوق‌های کلان، دریافت این حقوق‌ها را شرم‌آور دانست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بار دیگر تاکید کرد: دستگاه قضایی حتماً‌ باید ذهن مردم را در این زمینه پاک کند و بگوید اینها چه کسانی بودند و چرا این حقوق‌ها را گرفته اند و حتماً از آنان پس گرفته شود گرچه اعلام شده است مقداری از آن را پس گرفته‌اند.

آیت الله یزدی هشدار داد: اگر با اینان برخورد نشود به فرموده رهبر معظم انقلاب اعتماد عامه مردم از حاکمیت سلب می شود و با سلب اعتماد مردم حکومت اتکایش را از دست می دهد.

وی گفت: وقتی اعتماد مردم نباشد حاکمیت نمی تواند حکومت کند ؛ همین مسائل است که وضعیت را به هم می‌ریزد این مسائل وقتی زیاد و تکرار شود به تدریج اعتماد مردم به حکومت سست می شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با صداوسیما گفت‌وگو می‌کرد، ابراز امیدواری کرد: دستگاه قضایی این مسئله را نیز حل و فصل کند.

کد خبر : ۳۹۷۴۶۹