خبرگزاری کار ایران

معاون اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور:

روحانی یکشنبه به باکو سفر می‌کند/ دیدار رییس جمهور با پوتین و الهام علی‌اف

رییس جمهوری اسلامی ایران یکشنبه هفدهم مرداد برای دیدار دوجانبه و همچنین شرکت در اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به باکو سفر می کند.

به گزارش ایلنا، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهور  با اعلام این خبر گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری فدراسیون روسیه و الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان؛ دوشنبه آینده و در اجلاس مشترک باکو همکاری‌های سه جانبه، از جمله در حوزه بازرگانی، انرژی، ‌ارتباطات، مسایل زیست محیطی، مبارزه با تروریسم، حمل و نقل و ترانزیت را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

اسماعیلی افزود: رییس جمهوری کشورمان در حاشیه این اجلاس، دیدار دو جانبه ای نیز با ولادیمیر پوتین خواهد داشت و مسایل مورد علاقه و سیر همکاریهای کشورمان و روسیه مورد بررسی و گفتگو قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: روز یکشنبه هفدهم مردادماه به دیدارهای دوجانبه دکتر روحانی با همتای آذربایجانی خود اختصاص خواهد داشت و روند اجرای توافقات دو کشور و نیز همکاری‌های تازه در حوزه های بازرگانی، صنعتی، انرژی، فرهنگی، بانکی، تسهیلات کنسولی، ارتباطات و بویژه حمل و نقل ریلی مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

در این سفر همچنین عملیات اجرایی چند واحد صنعتی مشترک در آذربایجان همراه با انتقال فناوری از کشورمان آغاز خواهد شد.

رییس جمهوری کشورمان را در این سفر تعدادی از وزرا و مقام‌های بلند پایه کشورمان همراهی می‌کنند.

روحانی بعدازظهر دوشنبه به تهران باز خواهد گشت.

کد خبر : ۳۹۷۵۵۵